مکمل غذایی

آشنایی با انواع مکمل غذایی مادر و کودک

معرفی مکمل غذایی مادر و کودک

انسان ها در برخی از برهه های زندگی شان، نمی توانند تمام نیاز بدنشان را از طریق مواد غذایی تامین کنند. میزان پروتئین و ویتامین های موجود در غذاها قادر به تامین نیاز بدن نبوده و ذخایر برخی املاح معدنی بدن کاهش یافته و در شدت های مختلف، تعادل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. انواع مکمل غذایی موجود در صنایع دارویی می تواند در کنار مصرف غذا بسیاری از نیاز های بدن را تامین کند. از جمله دوره ها و سنینی که انسان برای رشد و تقویت بدن به مکمل غذایی نیاز پیدا می کند، دوران کودکی و بعد از زایمان و دوره شیردهی می باشد. البته که استفاده از مکمل غذایی در کنار غذا باید متناسب با نیاز بدن و با تجویز پزشک صورت گیرد.

مکمل غذایی چیست؟

انواع مکمل غذایی به شکل های کپسول، قرص و قوطی های پودر وجود دارد که درون آن مواد مختلف مغذی به کار رفته است. از جمله این مواد کمکی بدن، می توان به کربوهیدرات ها اشاره کرد. پروتئین و انواع ویتامین، اسیدهای چرب و آمینو اسید ها از جمله این موارد می باشد. املاح و مواد معدنی نیز در درصد های مختلف در این مکمل ها به کار رفته است که با توجه به نیاز بدن باید مورد مناسب و کافی برای بدن را انتخاب و مصرف نمود.

افرادی که به مکمل غذایی نیاز دارند

مکمل غذایی برای ورزشکاران، کودکان و افراد کهنسال که قادر به مصرف حجم زیادی از مواد غذایی نیستند، توصیه می شود تا بتوانند ذخایر بدن را از مواد مفید و معدنی پر کرده و از آن استفاده نمایند.

از دیگر گروه های نیازمند به این ماده، در کنار غذا، زنان باردار ، مادران و بانوان هستند که به تقویت بدن نیاز دارند. تا بتوانند هم ویتامین های بدن کودک را تامین کنند و هم خود از لحاظ بدنی پایدار بمانند.

گیاهخواران و کسانی که بیماری های خاص دارند و از لحاظ بدنی ضعیف هستند و بدنشان نمی تواند برخی از مواد را تولید کند، از مکمل غذایی استفاده می کنند.

آشنایی با مکمل کودکان

کودکان بعد از تولد، رشد سریعی دارند، از دیگر دوره های سنی که رشد سریع ایجاد می شود، دوران نوجوانی است. بدن باید مواد مغذی مفید جسم و فکر کودک و نوجوان را تامین کند. توصیه میشود در کنار غذا از مکمل های غذایی استفاده شود. اگر تغذیه در برخی از شرایط سنی تامین نشود، و به درستی نباشد و کودک دچار سوء تغذیه شود، رشد فیزیکی و روانی او را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است بسیاری از بیماری ها در افراد در اثر ضعف بدنی ایجاد گردد .

از جمله مکمل کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-            تقویتی کودکان : اشتها آور کودکان، تقویت سیستم ایمنی کودکان، تقویت و رشد استخوان کودکان، روغن ماهی و امگا ۳ کودکان

۲-       خواب آور کودکان : پروبیوتیک کودکان، قطره های گوارش کودکان

۳-       مکمل دستگاه گوارش و ضد نفخ

۴-       شیر خشک

۵-       ضد سرفه کودکان

۶-       غذای کمکی کودکان

۷-       مواد تقویتی کم خونی کودکان

۸-       قطره کودکان

آشنایی با مکمل مادران

مادران و بانوان به دلیل ضعف بدنی ناشی از پریود و یا در برخی موارد زایمان و شیردهی، نیاز دارند مکمل های غذایی مختلف را مصرف کنند. مکمل آهن، مولتی ویتامین بانوان و یا پودر های تقویتی بدن از جمله مکمل مادران می باشد.

برای ایجاد شیر در سینه ها نیاز به دریافت مواد غذایی کافی و مکمل های غذایی هست. باید با دادن شیر به کودک مغز را به تولید شیر وادارید. هیچ مکملی نمی تواند، جایگزین شیر مادر برای کودک باشد. علت این امر مواد موجود در شیر است که برای بدن کودک لازم می باشد.

با آغاز شیردهی به بچه، یا به اصطلاح دادن اولین شیر به نوزاد که به آغوز معروف است شما ماده ای به نام کلستروم را که در شیر مادر وجود دارد به بدن کودک منتقل می کنید. این شیر ماده ای بسیار مفید برای محافظت بدن کودک در برابر انواع عفونت ها می باشد. باید دقت کنید، هر دفعه که کودک درخواست تغذیه می کند، سعی کنید نیاز او به غذا را پاسخ گویید و اجازه دهید، سینه شما را میک بزند. این امر موجب ترشح هورمون پرولاکتین، از مغز می شود. این هورمون در خون موجب تولید بیشتر شیر مادر می گردد. و بدین وسیله می توانید شیر بیشتری در اختیار کودک گذاشته و با تجویز پزشک در صورت ناکافی بودن شیر، از مکمل غذایی کودکان بهره بگیرید.

همه چیز در مورد شیر خشک برای کودک
خرید لوازم سیسمونی نوزاد و لوازم کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ