محصولات بهداشتی

رعایت بهداشت با رایج ترین محصولات بهداشتی

رایج ترین محصولات بهداشتی دهان و دندان

در میان انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، یکی از رایج ترین محصولات بهداشتی، مربوط به حوزه دهان و دندان می باشد. یکی از مهم ترین بخش های بدن که در سلامتی اندام های داخلی تاثیر بسزایی دارد، دهان و دندان می باشد. اگر بهداشت این عضو به درستی صورت نگیرد، موجب خرابی دندان و لثه می شود. در صورت بروز این نقیصه در دهان، عمل جویدن و بلع به درستی صورت نگرفته و در نتیجه موجب ضعف عمومی و اشکال در سیستم ایمنی بدن می گردد. برای رعایت بهداشت دندان، باید از مسواک اصولی، خمیردندان مناسب، نخ دندان و دهانشویه استفاده کرد.در برخی از موارد دندان ها به ارتودنسی نیاز دارد. با قرار گرفتن ارتودنسی بر روی دندان، امکان خرابی دندان ها افزایش یافته و یکی از حساس ترین دوره ها که بهداشت دهان و دندان بیش از پیش باید رعایت شود،

در دوران سیم کشی دندان ها میباشد. مواد غذایی بیش از پیش در پشت سیم ها و دندان ها گیر کرده و علاوه بر پوسیدگی دندان، باعث بروز عفونت ها و زیست باکتری ها در داخل دهان می شود.

انتخاب اصولی مسواک

محصولات بهداشتی

محصولات بهداشتی

انواع مسواک

در انتخاب مسواک باید به نرم ، متوسط و یا سفت بودن سر مسواک دقت کنید. مسواک با سر نرم یا متوسط از مناسب ترین محصولات بهداشتی در بین مسواک هاست. زیرا باعث می شود به مینای دندان آسیب نرسد. بعد از بیست دقیقه بعد از مصرف غذا باید مسواک زده شود و حتی الامکان بدون کوچکترین آسیب به لثه، نخ دندان کشیده شود. هفته ای یک یا دوبار از دهانشویه حاوی فلوراید استفاده کنید، زیرا با این کار تمامی نقاط دهان، مورد نظافت و از بین رفتن باکتری قرار می گیرد.

نظافت اصولی دندان مصنوعی

به کسانی که در دهان خود پلاک یا دندان مصنوعی کامل دارند، توصیه می شود بهداشت دهان و کام خود را با مسواک نرم به آرامی رعایت کنند.
دستگاه هایی برای شستشوی دندان مصنوعی به نام واتر اسپلش نیز وجود دارد که میتوان آنها را بسته به مدل آن تهیه نمود و به تمیز کردن آن پرداخت. هم چنین قرص های مخصوص شستشو وجود دارد که برای نگهداری پروتز توصیه می شود.
از جمله موادی که می توانید به صورت خانگی برای شستشوی دهان و دندان خود استفاده کنید، باید به گونه ای باشد که به پروتز مصنوعی یا مینای دندان شما آسیب نرساند. استفاده از جوش شیرین، نمک، قرقره سرکه سیب، از جمله است که می توانید هفته ای یکبار دندان خود را با آن بشویید و از خاصیت سفید کنندگی آن بهره ببرید.

معرفی محصولات مناسب دهان و دندان

انواع رایج ترین محصولات بهداشتی در زمینه بهداشت دهان و دندان، به شرح زیر می باشد:
۱- مسواک ارتودنسی : این نوع مسواک باید دارای پرزهای مخصوص برای پاک کردن نواحی بین دندانی و زیر سیم های ارتودنسی را داشته باشد.
۲- خمیر دندان : باید حاوی فلوراید بوده و خاصیت پاک کنندگی قوی داشته باشد.
۳- نخ دندان : می تواند نازک، برای دندان های به هم چسبیده باشد و هم چنین با جنس های مختلف متناسب با دندان
۴- دهانشویه ها
۵- مسواک برقی
۶- مسواک بین دندانی
۷- چسب دندان مصنوعی : ماده ای مخصوص است که لقی دندان ها را از بین می برد. و بین لثه و پروتز قرار می گیرد.

رایج ترین محصولات بهداشتی بدن

محصولات بهداشتی

محصولات بهداشتی

محصولات بهداشتی بدن

رعایت بهداشت بدن به صورت عمده با استحمام و شستن موها حداقل یکبار در هفته تامین می شود. اما مورد دیگر که باید مد نظر گرفت، تفاوت پوست افراد و مشکلات پوستی در افراد است. بسیار از افراد از پوست چرب و برخی دیگر از پوست خشک آسیب می بینند. استفاده از لوسیون بدن متناسب با پوست خود می تواند بسیاری از مشکلات پوستی شما را کاهش دهد.
فوم شستشوی صورت نیز از دیگر محصولات بهداشتی بدن است که می توان برای محافظت از پوست صورت در آقایان و خانم ها از آن استفاده کرد.
استفاده از شامپو بدن های مختلف به جای استفاده از صابون نیز در جلوگیری از خشک شدن و آسیب خوردن پوست جلوگیری می کند.
امروزه لوسیون های مخصوص برای جلوگیری از نیش خوردگی حشرات وجود دارد که با فرمول های مخصوصی که دارند، از نزدیک شدن حشرات به پوست حساس افراد جلوگیری می کند.

رایج ترین محصولات بهداشتی محیط

برای داشتن زندگی سالم و محیطی امن برای زندگی باید، محیط را از هر گونه آلودگی خارج از منزل و ویروس هایی که روی سطوح می نشیند، پاک کرد. مورد دیگر که موجب نگرانی در محیط زندگی می شود، ورود و زندگی موجودات موذی نظیر سوسک و موش می باشد. علاوه بر بهداشت محیط باید از مواد امحا حشرات موذی بهره گرفت. از جمله محصولات بهداشتی نظافت محیط که در هر خانه نیاز است به صورت زیر است:
۱- محلولها و اسپری ضد عفونی کننده سطوح
۲- خمیر و پودر مخصوص از بین بردن سوسک
۳- قرص حشره کش و پشه کش
۴- پودر مورچه و سوسک کش
۵- محلول ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات

آشنایی با ایمپلنت در دوران بارداری
معرفی محصولات مربوط به بهداشت دهان و دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ