کبد چرب

معرفی روش های درمان کبد چرب

معرفی روش های درمان کبد چرب

یکی از بیماری های تقریبا نو ظهور، بیماری کبد چرب نام دارد. این بیماری به دلیل عادت های بد غذایی، استرس، بی تحرکی و … به وجود می آید که با زندگی شهرنشینی رواج این موارد بسیار زیاد شده است. کبد به طور طبیعی به عنوان یک فیلتر کار می کند. اما زمانی که این فیلتر دچار چربی شود، کبد نمی تواند وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد و فرد دچار مشکل خواهد شد.

این بیماری از دسته بیماران پیش رونده می باشد. در نتیجه باید به سرعت اقدام به درمان آن کرد تا مشکلات جدی تر دیگری برای فرد به وجود نیاید. نارسایی کبد از مهم ترین مشکلاتی است که ممکن است برای فرد در نتیجه ی بی توجهی به وجود آید.

هر بیماری نشانه های مخصوص به خود را دارد. مهم ترین نشانه های کبد چرب، درد شکم، کاهش اشتها، تیره شدن ادرار، زردی پوست و … می باشد.

کبد چرب

کبد چرب

تشخیص بیماری کبد چرب

زمانی که شما با درد و به وجود آمدن نشانه هایی از کبد چرب به نزد پزشک می روید، پزشک باید با انجام آزمایش های مختلف تشخیص قطعی به وجود این بیماری بدهد. آزمایش هایی که پزشک انجام می دهد که بیماری شما را تشخیص بدهد به صورت زیر می باشد.

آزمایش جسم

یکی از ابتدایی ترین آزمایشات روی افراد، آزمایشات جسمی فرد بیمار می باشد. پزشک در ابتدا بدن بیمار را معاینه می کند تا نشانه های ظاهری کبد چرب را تشخیص دهد. نشانه های ظاهری شامل برگ شدن کبد، یرقان و … می باشد.

تصویربرداری

یکی از روش های تشخیص کبد چرب، تصویربرداری از بدن شما می باشد. پزشک می تواند برای شما سی تی اسکن یا سونوگرافی بنویسد تا با مشاهده ی آن ها از وجود بیماری شما مطلع شود.

آزمایش خون

برای اطمینان بیشتر ، پزشک برای شما آزمایش خون تجویز می کند تا آنزیم های کبد شما را نشان دهد و پزشک بتواند با قطعیت بیشتری تشخیص دهد که شما دچار مشکل هستید یا خیر.

بیوپسی کبد

یکی از روش های تشخیص قطعی که تقریبا در آخرین مراحل تشخیص انجام می شود، بیوپسی کبد می باشد. در این روش پزشک با یک عمل کوچک، یک نمونه از بافت کبد شما را بر می دارد تا با آزمایش روی آن میزان مشکل و آسیب کبد شما را تشخیص دهد. این عمل حتما باید در مراکز جراحی سرپایی با بیمارستان ها انجام شود. در این عمل به بیمار دارو داده می شود تا در زمان انجام آن فرد دردی را احساس نکند.

کبد چرب

کبد چرب

روش های درمان کبد چرب

اگر کبد چرب به موقع و در زمان های اولیه بیماری تشخیص داده شود به راحتی می توان آن را کنترل کرد. تا به امروز داروی قطعی برای بیماری کبد چرب به وجود نیامده است و کنترل این بیماری تنها به خود بیمار وابسته است. از بهترین روش های درمانکبد چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تغییر رژیم غذایی

اگر اضافه وزن دارید، با تغییر رژیم غذایی حتما آن را کاهش دهید. زیرا اثبات شده است که کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی در درمان کبد چرب دارد. برای داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان این بیماری باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. میزان مصرف کلسترول و قند خود را به شدت پایین بیاورید. از الکل دوری کنید. از مواد غذایی با فیبر بالا استفاده کنید. در روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

سرکه سیب

یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان کبد چرب استفاده از سرکه سیب می باشد. این ماده می تواند باعث کاهش التهابات کبد شود و در عین حال اضافه وزن افراد را نیز کاهش دهد. سیب به تنهایی حاوی آنتی اکسیدان و اسید مالیک است که برای این بیماری بسیار مفید است و زمانی که شما از سرکه سیب استفاده کنید، این اثرات چندین برابر می شود.

قهوه

مصرف قهوه باعث می شود که آنزیم های غیر معمول کبد کاهش پیدا کنند و درمان این موضوع به خوبی انجام شود.

سبزیجات خام

استفاده از سبزیجات خام را در اولویت خود قرار دهید. بروکلی، کلم، اسفناج و … از بهترین آن ها می باشند.

خار مریم، لیمو ترش، چای سبز، زردچوبه، سیب زمینی شیرین، توفو، آووکادو، ماهی، گردو، روغن زیتون، شیر و لبنیات کم چرب و … از موثرترین مواد غذایی در درمان این موضوع به حساب می آیند.

ویتاماه

.

 

معرفی روش های پاک کردن تتو
معرفی لاغری با زیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ