روغن بنفشه

معرفی روغن بنفشه

معرفی روغن بنفشه

"<yoastmark

بنفشه یک گیاه بسیار زیبا و بنفش رنگ است که به عنوان گیاه دارویی شناخته می شود. بنفشه بسیار معطر است و دارای خواص بیشماری نیز می باشد. می توان از برگ و یا گل های این گیاه روغنی استخراج کرد که به آن روغن بنفشه می گویند. این گیاه را می توان در تمام جهان به وفور پیدا کرد.

گیاه بنفشه حدود ۲۰۰ گونه در سراسر جهان دارد که تقریبا رنگ تمام آن ها بنفش تیره می باشد. این گیاه دارای برگ و گل های بسیار کوچک و معطر است که به به شکل قلب دیده می شوند. از این گیاه می توان به عنوان طعم دهنده مواد غذایی و روغن استفاده کرد. البته کاربرد بیشتر این گیاه به عنوان طعم دهنده می باشد.

برای استخراج روغن بنفشه، از فرایند استخراج حلال استفاده می شود. در این استخراج، اجزا مختلف گیاه درون مخزن های مورد نظر قرار می گیرند تا به مایع تبدیل شوند. در انتهای کار،مایع به دست آمده همان عصاره و یا روغن گیاه مورد نظر است. این عصاره و روغن به دست آمده دارای خواص درمانی بیشماری است. از مهم ترین این خواص می توان به رفع فشار های عصبی، درمان افسردگی، رفع مشکلات گوارشی، رفع خستگی و … اشاره کرد.

 

نحوه ی استفاده از روغن بنفشه

همانطور که بیان کردیم گیاه و روغن بنفشه خواص بی نظیری دارند. به همین سبب افراد می توانند در موارد مختلف از آن استفاده کنند. نحوه ی درست استفاده از روغن بنفشه بسیار مهم است. برای استفاده از این روغن می توان روش های مختلفی را به کار برد. هر کدام از این روش ها می تواند تاثیرات بخصوصی داشته باشد. رایج ترین راه های استفاده از روغن بنفشه به صورت زیر می باشد.

بخار درمانی

یکی از روش های استفاده از روغن بنفشه، بخار درمانی می باشد. افراد برای مشکلاتی مانند احتقان می توانند چند قطره از این روغن را درون ظرفی پر از آب داغ بریزند و به وسیله ی حوله،  بخار آن را استفاده کنند.

استنشاق به صورت مستقیم

برای استفاده از این روغن می توان آن را به صورت مستقیم استنشاق کرد. افرادی که دچار اضطراب و بی خوابی هستند می توانند از این روش برای رفع آن ها استفاده کنند. برای این کار می توانند روغن را به صورت مستقیم و یا رو دستمال بریزند و بو کنند.

آروماتراپی در حمام

بسیاری از افراد به صورت همیشگی از درد بدن رنج می برند، این افراد می توانند روغن بنفشه را به صورت آروماتراپی استفاده کنند. به این صورت که این روغن را درون وان حمام بریزند و درون آن بنشینند. نشستن درون مخلوط آب و این روغن می تواند آرامش و تسکین درد را به شما بدهد. حتما ابتدا وان را با آب پر کنید و آن را ببندید. در مرحله ی آخر روغن را اضافه کنید.

کاربرد روغن به صورت موضعی

از دیگر روش های استفاده از این روغن ، می توان به کاربرد موضعی آن اشاره کرد. این روغن را می توان با کمی آب رقیق کرد و به وسیله ی کمی پنبه آن را به محل مورد نظر ماساژ داد. افراد بسیار کمی وجود دارند که به این روغن حساسیت دارند. به همین سبب حتما قبلا از استفاده به صورت موضعی آن را تست کنید.

"<yoastmark

نکات مهم در مورد روغن بنفشه

در مورد روغن بنفشه نکات مختلفی وجود دارد که حتما باید قبل از استفاده از آن ها مطلع باشید. مهم ترین این نکات شامل موارد زیر می شود.

  • اگر در خانه روغن بنفشه دارید، حتما آن را در قسمتی تاریک و سرد قرار دهید. زیرا گرما و نور می تواند خاصیت آن را از بین ببرد
  • خانم هایی که باردار هستند و یا نوزاد کوچک را شیر می دهند حتما باید قبل از استفاده از روغن بنفشه با متخصص در این زمینه مشورت داشته باشند تا مشکلی برای فرد و نوزاد به وجود نیاید.
  • این روغن بسیار فرار می باشد. به همین سبب همیشه درب آن را محکم ببندید تا خواص آن از بین نرود.
  • قیمت روغن بنفشه نسبت به روغن های دیگر کمی بالاتر است. زیرا از هر ۱۰۰۰ کیلوگرم برگ بنفشه تنها می توان یک کیلوگرم از این روغن به دست آورد. اما باز هم به دلیل خواص شگفت آوری که دارا می باشد، ارزش هزینه کردن را دارد.
مکمل سیدرال اورو و فقر آهن کودکان
بررسی خواص روغن ‌بنفشه و جنبه های مختلف تاثیر گذار آن بر بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ