وسایل دوران شیردهی

معرفی ملزومات و وسایل دوران شیردهی

در این مقاله شما با ملزومات و وسایل دوران شیردهی آشنا می شوید و می توانید براحتی این وسایل را از داروخانه آنلاین خرید نمایید .

خرید وسایل دوران شیردهی مفید و کاربردی

بعد از زایمان، مهم ترین عمل و رابطه ای که بین فرزند و مادر ایجاد می شود، نگهداری از فرزند و شیردهی به کودک می باشد. برای ایجاد راحتی بیشتر برای مادر و کودک باید با برخی از وسایل دوران شیردهی آشنا شد، تا با استفاده از وسایل دوران شیردهی و همه ملزومات وابسته بتوان، به موقع و به راحتی غذای نوزاد را در اختیار او گذاشت. بعد از زایمان مشکلاتی برای مادر ایجاد می شود، که همه اینها، به تغییرات سینه مادران بر می گردد. سینه ها پر از شیر شده و ممکن است فرد گاهی دچار نشت شیر از سینه شود، هم چنین در اثر خشک شدن سر سینه و شقاق سینه، زخم هایی در نوک پستان، ایجاد شود که باعث ایجاد ناراحتی در مادر گردد. انواع پد سینه، سوتین بارداری و ملزومات مناسب برای بهداشت جسمی مادر وجود دارد که بانوان می توانند از آن استفاده کنند.

وسایل دوران شیردهی

وسایل دوران شیردهی

ملزومات و وسایل دوران شیردهی

از جمله وسایل دوران شیردهی میتوان به پستانک کودک در انواع مختلف ساده و سر ارتودنسی اشاره کرد. شیشه شیر در حجم های مختلف، بزرگ و کوچک، سر شیشه شیر، وسایل کمکی مادر نظیر شیردوش و ظرف های نگهداری شیر مادر در یخچال و فریزر، محلول تلخ برای گرفتن کودک از شیر هم از جمله ملزومات دوران شیردهی کودک می باشد.

اما مادر نیز در این دوره، به وسایلی نیاز دارد که بتواند به راحتی عمل شیر دادن به کودک را انجام دهد و از مشکلاتی که سلامتی و جسم او را تهدید می کند، بکاهد یا در امان بماند.

انواع سوتین بارداری وجود دارد که به دلیل بزرگ شدن سایز سینه در این دوران به شما کمک می کند، به راحتی از آن استفاده کنید و برای شیر دادن به کودکتان دچار مشکل نشوید.

انواع پد سینه وجود دارد که از جمله ضروری ترین وسایل دوران شیردهی برای مادران است. با قرار دادن این پد بر روی سینه خود میتوانید هم از ایجاد شقاق و هم از خیس شدن لباس تان جلوگیری نمایید.

پماد های مخصوص زخم و شقاق وجود دارد که استفاده از آن در دوران شیردهی بلامانع است.

وسایل دوران شیردهی

وسایل دوران شیردهی

تقویت شیر مادر در دوران شیردهی

برای اینکه مادر خود و شیر خود را تقویت کند به مواد و مکمل هایی نیاز دارد که با تجویز پزشک می تواند به مصرف آنها پرداخته و مشکل کمبود شیر خود را برطرف کند. یکی از بهترین موادی که در دوران نوزادی ، دو ساله اول زندگی برای کودک مفید است، شیر مادر می باشد. در اثر ضعف مادر ممکن است این شیر کم شده و نیاز کودک را برطرف نکند. مواد شیرافزا، و مکمل های دوران شیردهی وجود دارد که با مطالعه ویژگی و کاربرد آنها، با خرید آن و مصرف شان می توانید شیر خود را تقویت کرده و این مشکل را برطرف نمایید. با خرید وسایل دوران شیردهی می توانید شیر مادر را دوشیده و نگهداری کنید و در برخی موارد مورد استفاده قرار دهید.

تقویت مادر در دوران بارداری و شیردهی

وسایل دوران شیردهی

وسایل دوران شیردهی

قبل از بارداری باید ذخیره ویتامین و مواد مفید بدن خود را تامین کنید تا بدین وسیله هر گونه کمبود ماده غذایی بدن خود و بدن کودک را برطرف نمایید. شاید از لحاظ ظاهری کمبود وزن نداشته باشید اما این دلیل بر عدم بررسی خود از لحاظ ذخایر انرژی و مواد مفید بدن از طریق آزمایشات نیست. در کنار خرید وسایل دوران شیردهی باید به مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و کودک از لحاظ غذایی و دارویی توجه شود. بدن مادر به موادی نیاز دارد که با معاینه پزشک و تجویز دارو از طریق او، برطرف می گردد. از جمله این مواد می توان به لیست زیر اشاره کرد:

۱-       قرص فولیک اسید: این قرص از یکی از ناهنجاری های عصبی که نقص در شکل گیری لوله عصبی در جنین است جلوگیری می کند و مصرف آن ضروری است.

۲-       قرص کلسیم : مصرف شیر و این قرص در صورت کمبود در بارداری برای نگهداشت و تامین ذخایر کلسیم در بدن مادر و کودک است. کلسیم علاوه بر تامین نیاز بدن کودک و مادر، از زایمان زودرس جلوگیری کرده و از بروز فشار خون ممانعت می کند.

۳-       ذخایر آهن بدن : آهن یکی از ضروری ترین مواد در این دوره است. از مرگ زودرس نوزاد جلوگیری کرده و زنان در این دوره به آهن بیشتری نیاز دارند که مصرف دوز آهن با تجویز پزشک صورت می گیرد.

۴-       مولتی ویتامین های دوران بارداری و مخصوص بانوان

۵-       ویتامین دی : این ویتامین برای تقویت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بسیار لازم است.

از مصرف هر گونه داروی گیاهی ، کافئین و داروی سر خود در دوران بارداری بپرهیزید زیرا موجب اخلال در روند رشد کودک می گردد.

اطلاعات لازم در باب بهداشت مادر و کودک
همه چیز در مورد شیر خشک برای کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ