مکمل های ضروری برای زندگی سالم

معرفی مکمل های ضروری برای زندگی سالم

معرفی مکمل های ضروری برای زندگی سالم

در خصوص مکمل های ضروری برای زندگی سالم باید گفت که حتماً می بایست از کمبود ویتامین ها در بدن جلوگیری کرد و باید در پیشبرد این مهم از همه گروه های غذایی استفاده کرد، اما چنانچه نمی‌توانید از تمام گروه های غذایی استفاده کنید بهتر است که مکمل های خاص و ویتامین‌ های مورد نظر را مصرف کنید تا بتوانید ویتامین های مورد نیاز بدن را به حالت مطلوب برسانید، این امر مطمئناً در زندگی سالم تاثیر بسزایی خواهد داشت. در این خصوص هر فرد باید بداند که چه ویتامین هایی را باید مصرف کند و مکمل های ضروری برای زندگی سالم چه مکمل هایی می باشند، در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازیم با ما همراه باشید.

در خصوص مکمل های ضروری برای زندگی سالم باید گفت که برخی ویتامین ها هستند که نه تنها مفید نیستند بلکه حتی می‌توانند بی‌ فایده نیز باشند.

"<yoastmark

مکمل های ضروری برای زندگی سالم – ویتامین های ضروری و مهم:

ویتامین دی

برای تقویت استخوان، بدن به ویتامین دی نیاز دارد. در نظر داشته باشید که یکی از منابع بسیار قوی و مهم در زمینه ویتامین d نور آفتاب است، البته نور آفتاب در کنار این امتیاز می تواند مضر نیز باشد. حتی در برخی از مکان‌ ها به دلیل شرایط اقلیمی خاص نور کافی آفتاب وجود ندارد بنابراین استفاده از ویتامین d به صورت مکمل لازم و ضروری است.

مکمل های ضروری برای زندگی سالم – omega-3

این ویتامین به ویژه برای افرادی که از آبزیان مانند ماهی استفاده نمی کنند لازم و ضروری است. امگا ۳ قادر است سطح فشار خون را پایین آورد و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد، امگا ۳ می تواند بهبود سلامت استخوان ها را رفع و التهاب مفاصل را برای مصرف کننده از بین ببرد و این مهم را با تقویت کردن کلسیم موجود در استخوان ها انجام می دهد.

مکمل های ضروری برای زندگی سالم – مکمل پروتئین:

بدیهی است که یکی از مکمل های ضروری برای ساخت عضله و کاهش چربی بدن پودر های پروتئین می باشند، البته در نظر داشته باشید که میزان مصرف این مکمل غذایی باید نسبت به مقدار تحرک و ورزش فرد تعیین شود. بدن می تواند از مکمل پروتئین برای ترمیم بافت های عضله استفاده کند. در نظر داشته باشید که گوشت گاو دارای اسیدهای آمینه ضروری بسیار کم می باشد بنابراین پروتئین آن نسبت به گوشت گوسفند و گوشت ماهی از ارزش غذایی کمتری برخوردار است.

"<yoastmark

ویتامین ب ۱۲:

بی تردید ویتامین ب ۱۲ یک مکمل بی خطر می باشد، طبق تحقیقات این ویتامین‌ ها در مقادیر زیاد نیز نمی توانند به بدن آسیب برسانند، در نظر داشته باشید که ویتامین ب ۱۲ قادر است برای افرادی که کم خونی ارثی دارند موثر باشد.

پودر مکمل سبز:

همانطور که از نام این مکمل می‌توان حدس زد از گیاهان، پروبیوتیک ها، سبزیجات و غیره تولید شده است. در نظر داشته باشید که افرادی که دارای یک رژیم غذایی سالم می باشند می توانند با استفاده از پودر سبز و گنجاندن آن در رژیم غذایی خود سلامتی کامل بدنشان را به دست آورند. پودر مکمل سبز به راحتی قادر است سیستم گوارشی و ایمنی بدن را تقویت کند، همچنین میتواند انرژی بدن را بالا ببرد. در نظر داشته باشید که مکمل ها با توجه به مصارف گسترده و مفید بودن برای بدن می توانند آسیب‌ های جدی نیز به دنبال داشته باشد، بنابراین برای استفاده مطلوب و نتیجه‌ گیری بهتر حتماً باید از افراد متخصص و یا مربی های ورزشی مجرب در زمینه مصرف آنها مشورت گرفت.

 ویتامین های غیر مفید:

یکی از غیر ضروری ترین ویتامین ها برای بدن ویتامین سی می باشد. این ویتامین با مصرف مداوم کاملاً خاصیت خود را از دست میدهد، بنابراین بهتر است از منابع غذایی طبیعی مانند کلم بروکلی، توت‌ فرنگی و پرتقال که دارای این ویتامین c هستند استفاده کرد.

"<yoastmark

ویتامین e:

برخلاف اعتقاد عموم که بر این موضوع استوار است که این ویتامین می تواند سرطان را پیشگیری و از بین ببرد، اما به سادگی می تواند سرطان پروستات و خطر ابتلا به آن را بالا ببرد. بنابراین بهتر است به جای استفاده از مکمل این ویتامین از منابع طبیعی آن مانند: آجیل، آووکادو و اسفناج استفاده کرد.

ویتامین آ:

این ویتامین می‌ تواند به بینایی و سلامت آن کمک کند، اما در یک فرد که دارای یک رژیم غذایی متعادل و سالم می باشد به راحتی می‌تواند نیاز به مصرف مکمل آن را از بین برد. خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که استعمال دخانیات دارند با مصرف این مکمل می تواند بیشتر شود، بنابراین بهتر از به جای استفاده از مکمل‌های ویتامین e از مواد غذایی مانند سیب زمینی و هویج استفاده کنید.

.

بررسی رابطه سیستم ایمنی با بیماری
معرفی انواع ویتامین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ