کلاژن ساز ها

نقش بسزای کلاژن بر مو، ناخن و پوست

نقش بسزای کلاژن بر مو، ناخن و پوست

نقش پر رنگ کلاژن ساز ها در سلامت مفاصل ستودنی است و همواره استخوان و غضروف سالم را می توان مدیون کلاژن ساز ها دانست. علاوه بر استخوان سازی در پوست، مو و ناخن نیز قابلیت های خود را نشان داده است. کلاژن سازی در مو باعث افزایش میزان پروتئین های که مو را تشکیل داده اند می شود و رطوبتی که ریشه مو نیاز دارد را تامین می کند. کلاژن به مو کمک می کند و آن را از شکنندگی، ریزش و خشکی نجات می دهد. این پروتئین مفید توانسته در ناخن نیز مفید واقع شود و علاوه بر رفع شکنندگی اجازه می دهد تا ناخن انعطاف پذیر باشد و به راحتی شکسته نشود. این انعطاف پذیری را می توان در پوست نیز مشاهده کرد.

کلاژن باعث می شود چروک پوست برطرف گردد و خاصیت ارتجاعی به آن بازگردانده شود. عوارض کمبود کلاژن علاوه بر پوست، مو و ناخن در عملکرد روده ها نیز تاثیرگذار است بنابراین علاوه بر آنها می بایست به سلامت ارگان های اصلی بدن نیز اهمیت داد و به کلاژن سازی بدن بهای بیشتری داد.

روش های تولید کلاژن توسط کلاژن ساز ها

 روش های زیادی برای جوان سازی وجود دارند که اگر بخواهید آنها را دسته بندی کنید، به طور کلی سه روش برای جوانسازی وجود دارند. روش اول را روش تهاجمی می توان نام نهاد که عموما با عمل های جراحی روی ارگان های بدن کار دارد. روش دوم یا کم تهاجم، روش های کم ریسک تری مثل تزریق ژل یا بوتاکس، کربوکسی تراپی، لیزر، میکرونیدلینگ و مزوتراپی هستند که هر یک عملکرد خاصی دارند اما هدف کلاژن سازی و جوانسازی پوست صورت و بدن است. روش آخر هم روش غیر تهاجمی است که صرفا از طریق استفاده از انواع مختلف ماسک کلاژن سازی صورت می گیرد که میزان خطر آن تقریبا به صفر نزدیک است.

در این روش علاوه بر ماسک های که به صورت صنعتی ساخته می شوند می توان از ماسک های طبیعی که در خانه تهیه می شود استفاده کرد که بهترین نوع ماسک همین ماسک های طبیعی هستند. از مواد ارگانیک بسیاری می توان در تهیه ماسک استفاده نمود که مهمترین آنها را می توان به عسل، سرکه، جو، گوجه و سیب زمینی اشاره نمود. علاوه بر ماسک ها، جراحی و لیزرها می توان برای تولید کلاژن از کلاژن سازهای طبیعی نیز استفاده نمود و عملکرد آنها را به صورت مجزا بررسی نمود.

مصرف کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها چه طبیعی و چه غیر طبیعی هر دو برای درمان و بهبود بیماری ها مفید هستند. در این قسمت برخی از موارد طبیعی در کلاژن ساز ها را آورده ایم تا بیشتر آشنا شوید.

ویتامین سی

ویتامین سی را می توان یک محافظ حرفه ای برای کلاژن در نظر گرفت. این ماده بدن را وادار می کند که کلاژن بیشتری بسازد و بهتر است در برنامه های غذایی از این ماده با ارزش برای کلاژن سازی استفاده نمود. مواد بسیاری سرشار از ویتامین های سی هستند از جمله آنها که بیشترین مقدار سی را دارا می باشد، می توان به مرکبات، کلم، سبزیجات تازه و توت فرنگی اشاره نمود

آنتی اکسیدان

مهم ترین نقش آنتی اکسیدان جلو

کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها

گیری از آسیب و محافظت از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد است. مواد خوراکی بسیاری حاوی این ماده هستند که به دلیل وجود آنتی اکسیدان نقش محافظت پوست و کلاژن سازی را به عهده می گیرند که از جمله آنها می توان به چای سبز، بلوبری، انار، دارچین، روغن ریحان، آویشن و پونه اشاره نمود.

آلوورا

بهتر است برای شروع این قسمت به معروف ترین ماده خوراکی و غیر خوراکی که برای همه شناخته شده است بپردازیم. آلوورا و خواص بیشمار آن در انواع بیماری ها برای اکثر افراد قابل ملموس و پذیرفتنی است. این ماده ژله ای رشد سلول ها به طرز عجیبی تحرک می نماید و میزان تولید کلاژن را افزایش می دهد. از این گیاه دوست داشتنی می توان به عنوان یک ضد چروک واقعی و یک کرم ضد آفتاب برای افرادی که دچار سوختگی شدید شده اند استفاده نمود.

آنچه که برای کلاژن ساز ها در بدن رخ می دهد این است که توسط دستگاه گوارش به اسید آمینه تبدیل می شود که هر قسمت که نیاز داشته باشد این اسید آمینه ها را دریافت می کند. اما دریافت کلاژن به تنهایی تاثیری چندانی ندارند و حتما باید آن را با ویتامین ها مصرف نمود. به عنوان مثال اگر ویتامین سی در بدن کم باشد، بدن توانایی تولید کلاژن ندارد.

مهمترین کاربرد کلاژن در پوست و مو کدام است؟
مراقبت از بدن با کلاژن ساز ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ