کلاژن ساز ها

مراقبت از بدن با کلاژن ساز ها

مراقبت از بدن با کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها منبع اصلی ساخت کلاژن در بدن هستند. در اصل کلاژن عنصر اصلی سازنده کلیه بافتهای پیوندی موجود در بدن است که در بافت پوست، استخوان ها، تاندون ها، غضروف ها، روده، رگ های خونی و سایر مناطق مهم یافت می شود. کلاژن همچنین فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان است که حداکثر ۳۵٪ از پروتئین کل بدن را تشکیل می دهد. کلاژن از اسیدهای آمینه ساخته شده اند که در یک ساختار منحصر به فرد به هم متصل می شوند و یک ساختمان قوی و در عین حال انعطاف پذیر ایجاد می کنند که به طور طبیعی تولید می شود و در سراسر بدن یافت می شود. کلاژن کاربردهای پزشکی و آرایشی متنوعی دارد. کلاژن کلید اصلی در پیوند استخوان، جراحی ها و ترمیم اساسی زخم است.

همچنین کلاژن یک مکمل آرایشی بسیار ارزشمند است که می تواند به بهبود ظاهر مو و پوست و سلامت استخوان ها و مفاصل کمک کند. این به این دلیل است که با افزایش سن، فیبرهای کلاژن در بدن قدرت و ضخامت خود را از دست می دهند و با گذشت زمان آسیب می بینند. مطالعات نشان می دهد کلاژن ممکن است سلول های مغز را از پروتئین هایی که ممکن است باعث بیماری آلزایمر شوند، محافظت کند. روش هایی برای به حداقل رساندن از دست دادن کلاژن وجود دارد، یکی از آنها استفاده از مکمل های کلاژن ساز است که می تواند با حمایت از کاهش سطح کلاژن طبیعی در بدن و بدون عوارض جانبی، در کاهش روند پیری موثر باشد. علاوه بر این، کلاژن به روند هضم کمک می کند و همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

انواع مختلفی از مکمل های کلاژن در اشکال مختلف در بازار وجود دارد و دانستن اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار است.

کلاژن ساز ها

کلاژن ساز ها

مراقبت از بدن با کلاژن ساز ها

 نگرانی های ناشی از کمبود کلاژن در بدن با استفاده از کلاژن ساز ها قابل رفع است. در این بخش قصد داریم روش های موجود برای ترمیم و رشد کلاژن را بررسی کنیم و شما را با روش های دریافت آن آگاه کنیم.

  • اولین قدم و مهم ترین قدم برای دریافت کلاژن استفاده از مواد غذایی حاوی آن است که نسبت به روش های دیگر کمترین مقدار را تکثیر می کند.
  • استفاده از مکمل ها مهم ترین روش است که تاثیر بسزایی در افزایش میزان و تولید کلاژن در بدن را دارد.
  • تزریق کلاژن در پوست که چند سالی است در جهان نقش پر رنگی را بین روش های دیگر پیدا کرده اما احتمال حساسیت در برخی از افراد را به دنبال دارد.
  • کرم های کلاژن ساز یکی دیگر از روش هایی است که با اطمینان و با اعتماد افراد مواجه است. این روش قیمت و عوارض کمتری نسبت به روش تزریق دارد و به نوعی جز پرطرفدارترین روش ها بین کلاژن ساز ها است.
  • استفاده از مکمل های کلاژن تابع قوانینی است. برای به تولید و تکثیر حداکثری کلاژن توسط مکمل ها باید از وجود ویتامین سی و هیالورونیک اسید موجود در بدن اطمینان داشت. وجود این دو عاملی مهم برای تولید هستند و عدم وجود آنها در کنار کلاژن ساز ها تاثیری در روند تکثیری نخواهد داشت. از طرفی عواملی چون گلوکوزامین، CoQ10 و آرژنین مخل این فرایند خواهند شد. این در حالی است که این سه ترکیب به طور مجزا مفید و موثر هستند و بسیار ارزش دارند.

استفاده از کلاژن ساز ها تحت نظر پزشک

آنچه که به طور مختصر از کلاژن می بایست می دانستید را به طور خلاصه اینگونه می توان بیان کرد. کلاژن پروتئینی است که به مقدار خیلی زیاد در بدن وجود دارد، به ویژه در پوست، استخوان ها، رباط ها و تاندون ها، دندان ها و بافت های همبند. یک رژیم غذایی سالم و کامل که شامل پروتئین کافی، عادات ضد آفتاب مناسب و مواد موضعی و سایر روش های پوستی باشد، می تواند این اطمینان را حاصل کند که بدن شما کلاژن را به خوبی دریافت کرده و تولید می کند و علائم پیری را به تعویق می اندازد. هرچند استفاده از کلاژن ساز ها مانعی ندارد ولی اگر شما علاقه مند به بهبود تولید کلاژن در بدن خود هستید، بهتر است که از یک متخصص پوست، ارتوپد و یا افراد حاذق در این زمینه مشورت بگیرید تا بهترین روش را برای بهبود سلامتی شما ارائه دهند.

نقش بسزای کلاژن بر مو، ناخن و پوست
گلوکزامین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ