سیستم ایمنی

پاسخ به پرسش چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم

پاسخ به پرسش چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم:

در خصوص بحث تقویت سیستم ایمنی می توان گفت که با استفاده از برخی از ویتامین ها و همچنین روش های مختلف مانند خواب و پرهیز از استرس می توان سیستم ایمنی را تقویت کرد. در ادامه می خواهیم بیشتر راجع به موضوع چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم صحبت کنیم.

بررسی پرسش چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم:

همانطور که مستحضر هستید داشتن سیستم ایمنی قوی به راحتی بدن را قادر می سازد تا در برابر بیماری های واگیردار و بیماری های غیر واگیر مقابله کند، البته عملکرد سیستم ایمنی بدن همان طور که اشاره شد ارتباط مستقیمی با سلامت و تغذیه غذایی افرا دارد. مطمئناً وقتی فردی سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد انواع بیماری ها به بدن او هجوم می آورند. عمده دلیل این موضوع استفاده نکردن از گروه های مختلف غذایی و ویتامینی می باشد.

سیستم ایمنی

سیستم ایمنی

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم – موارد پرهیزی:

متخصصان و کارشناسان بر این عقیده هستند که عوامل متعددی می تواند منجر به افزایش میزان سطح ایمنی بدن شود، این عوامل عبارت است از:

ترک سیگار و سایر دخانیات

عدم مصرف الکل

اهمیت دادن به تمیزی عمومی بدن

پاکیزه نگه داشتن محیط پیرامون خود

شستن مرتب دست ها

با توجه به رژیم غذایی مناسب، مصرف تمامی گروه های ویتامینی

مصرف برخی از داروها به تجویز پزشک.

مسائل مذکور به سادگی می تواند سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد.

 روحیه و شادابی:

در نظر داشته باشید که تغییر شرایط جسمانی مانند بالا رفتن سن به صورت معمول باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد زیرا ملاحظات و پرهیز های غذایی در سنین بالا بیشتر می شود. این شرایط باعث می شود روحیه فرد به میزان چشم گیری کاهش پیدا کند اما باید برای نشاط روح و حفظ شادابی از روش های گوناگونی مانند مسافرت، گوش دادن به موزیک های آرامش بخش، روی آوردن به تفریحات مفرح و غیره می توان استفاده کرد. همچنین این موارد برای حفظ سلامت جسمی و روحی مفید می باشند. بدیهی است که با رعایت این مسائل میتوان سیستم ایمنی را تقویت کرد.

سیستم ایمنی

دشمن قدرتمندی به نام شیرینی:

مطمئناً شیرینی جات به سادگی می‌ توانند ضعف سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد. به لحاظ پزشکی مواد قندی می توانند به صورت موقت گلبولهای سفید را از کار بیاندازند در همین زمان امکان ورود ویروس ها و باکتری های بیماری زا به بدن بسیار زیاد است، زیرا سیستم ایمنی قادر به مقابله با آنها نخواهد بود. بنابراین در سبد غذایی خود این موضوع را حتما لحاظ کنید و از شیرینی های طبیعی مانند عسل، خرما، توت، شکر قهوه ای و غیره استفاده کنید.

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم – استفاده از غذاهای کنسروی:

عموماً رژیم غذایی نامناسب دارای انواع غذاهای کنسروی و فرآوری شده است، البته غذاهای نیمه آماده نیز که به صورت شرکتی در دسترس افراد قرار دارند یکی دیگر از مشکلات بارز در خصوص تضعیف سیستم ایمنی می باشند. مواد نگهدارنده که در غذا های کنسروی وجود دارد به سادگی می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و مشکلات گوارشی را برای افراد به وجود آورد.

سیستم ایمنی

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم – استفاده از سبزیجات و میوه ها:

اکثر متخصصان و کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی معتقدند که واحد های غذایی مختلف مثل پروتئین، سبزی و میوه به سادگی می‌ توانند ضعف سیستم ایمنی بدن را از بین ببرند، بنابراین اگر در این خصوص از واحدهای غذایی نامناسب و نامتعادل استفاده کنید مطمئناً عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم – مواد معدنی:

در نظر داشته باشید که مواد معدنی مختلف  سادگی می‌ توانند در یک زندگی سالم و شاد تاثیر چشمگیری داشته باشند، این مواد معدنی عبارت است از:

منیزیم

روی

مس

قند کافی و سالم برای بدن

سلنیوم.

خواب کافی:

بدیهی است که استراحت کم و بی خوابی به میزان قابل توجهی سیستم ایمنی بدن را تضعیف خواهد کرد و ایجاد ضعف و انواع بیماری ها را در فرد ایجاد خواهد کرد بنابراین افراد می‌ توانند با اصلاح عادت های بد، استراحت و خواب با کیفیت سیستم ایمنی بدنشان را تقویت کنند.

ورزش:

بی شک داشتن تحرک و فعالیت بدنی مناسب به سادگی می تواند از ضعف سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند. حرکت های ورزشی ساده مانند پیاده روی مداوم و با برنامه به سادگی در محقق کردن این امر مثمر ثمر خواهد بود.

بررسی فواید تناسب اندام
پاسخ به پرسش چطور یک بدن سالم داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ