چطور یک بدن سالم داشته باشیم

پاسخ به پرسش چطور یک بدن سالم داشته باشیم

پاسخ به پرسش چطور یک بدن سالم داشته باشیم:

در خصوص بحث چطور یک بدن سالم داشته باشیم باید بگوییم که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما توجه داشته باشید سالم بودن خواسته ای دور از در دسترس نمی باشد و برای دستیابی به این مهم نیاز به کار های عجیب و سخت نیست. در ادامه این مقاله می‌خواهیم پنج قانون برای دستیابی به یک بدن سالم را عنوان کنیم.

 

چطور یک بدن سالم داشته باشیم

چطور یک بدن سالم داشته باشیم – آب گرم نوشیدن در زمان ناشتا:

پس از اینکه از خواب بیدار می شوید می توانید دو لیوان آب بنوشید، البته در نظر داشته باشید که بهتر است این دو لیوان آب را گرم بنوشید. توجه کنید که این فرآیند می‌تواند اسید سیستم گوارشی را بی اثر کند، همچنین به صاف شدن شکم شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

کریستیانو رونالدو فوتبالیست معروف صبح ناشتا حدود ۵۰۰ سی سی آب می نوشد، این میزان آب در واحد لیوان معادل ۲.۵ لیوان می باشد. همانطور که میدانید این ورزشکار به لحاظ بدنی در شرایط فوق‌ العاده مطلوبی قرار دارد و این عادت بسیار خوب را هر روز تکرار می کند. در واقع نوشیدن آب در صبح موتور بدن را روشن خواهد کرد.

 

چطور یک بدن سالم داشته باشیم

چطور یک بدن سالم داشته باشیم

چطور یک بدن سالم داشته باشیم – خوردن صبحانه:

یک ضرب المثل معروف در این خصوص می گوید (صبحانه ات را خودت بخور، ناهار را با دوستت بخور و شامت را بده به دشمن)

امروزه علم اثبات کرده است که بهترین وعده غذایی در روز وعده صبحانه می باشد، بنابراین باید این وعده به لحاظ ارزش غذایی بسیار کامل باشد. شما باید در وعده صبحانه از منابع پروتئینی، منابع کربوهیدراتی و منابع قندی استفاده کنید. مثلاً می توانید از تخم مرغ، عسل و شیر استفاده کنید.

چطور یک بدن سالم داشته باشیم – وعده ناهار بهترین زمان برای صرف ناهار ساعت ۱ تا ۱.۵ بعد از ظهر می باشد، توجه کنید که امروزه غذای اصلی ما ایرانی ها عموماً برنج است اما باید توجه کنید که برنج در زمره کربوهیدرات های بد قرار دارد، بنابراین آب کردن کربوهیدرات هایی که توسط خوردن برنج در شکم و پهلوی شما ذخیره می شوند کار بسیار دشواری است. اما اگر شما این مواد غذایی را در زمان ناهار میل کنید به هیچ عنوان مشکلات چاقی در طولانی مدت را نخواهید داشت. در کنار مصرف برنج مقداری سبزیجات نیز استفاده کنید.

چطور یک بدن سالم داشته باشیم – مصرف میان وعده:

بهترین زمان برای مصرف میان وعده ساعت ۱۷ تا ۱۷:۳۰ می باشد، بنابراین سعی کنید در این میان وعده از منابع پروتئینی و مقداری منابع قندی طبیعی استفاده کنید، می توانید از سینه مرغ و مقداری سیب زمینی شیرین استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این مواد پیشنهادی بسیار با کیفیت و سالم می باشند بنابراین افرادی که مایلند می توانند برای تناسب اندام و داشتن یک بدن سالم از این مواد غذایی استفاده کنند.

 

چطور یک بدن سالم داشته باشیم

چطور یک بدن سالم داشته باشیم

چطور یک بدن سالم داشته باشیم – وعده شام:

همانطور که در ضرب المثل اوایل مقاله اشاره شد شام باید بسیار سبک باشد، سعی کنید از سبزیجات و مقداری پروتئین به طور مثال تخم مرغ بدون زرده و یا سینه مرغ استفاده کنید. البته می‌توانید از نان نیز در این وعده کمک بگیرید اما باید در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از نان های سفید در شب استفاده نکنید. سعی کنید از نان سنگک و یا نان هایی که دارای سبوس می باشند بیشتر استفاده کنید. نان جو نیز یک گزینه بسیار مناسب است. همانطور که در پاراگراف وعده ناهار اذعان شد به هیچ عنوان از برنج نباید در شب استفاده کرد زیرا کربوهیدرات بسیار زیادی دارد و البته این کربوهیدرات از نوع کربوهیدرات های بد می باشد.

یک نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که به هیچ عنوان پس از صرف شام به رختخواب نروید و حتی الامکان سعی کنید ۲ ساعت پس از شام به رختخواب بروید و اگر قرار است شب نشینی کنید حتماً قبل از خواب یک وعده بسیار سبک (ترجیحا وعده پروتئینی) مصرف کنید تا در هنگام خواب دچار ریزش عضله ها در بدن خود نشوید.

تمامی موارد بالا بهتر است با ورزش کردن در نظر گرفته شوند بنابراین اگر بتوانید روزی نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ورزش کنید به سرعت دارای یک بدن سالم خواهید شد، البته در کنار بدن سالم از یک بدن بسیار زیبا و متناسب نیز بهره مند می شوید. پس پارامتر های مهم برای داشتن یک بدن سالم ورزش و تغذیه می باشد که حتماً باید در کنار هم هم قرار داشته باشند.

.

پاسخ به پرسش چطور سیستم ایمنی را تقویت کنیم
بررسی شیوه های مهم در سلامتی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ