کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کلاژن چیست؟ کاربرد کلاژن در استخوان و  مفاصل کدام است؟ زمانی که پا به سن می گذارید و سن افزایش پیدا می کند، بدن در ساخت کلاژن کم کاری می کند و نمی تواند همانند گذشته خودش را ترمیم و بازسازی کند. به همین دلیل از سن سی سالگی مراقبت های لازم جهت افزایش میزان کلاژن در بدن باید صورت گیرد چرا که بعد از این به سن، سالانه یک درصد از سطحی که در بدن وجود دارد، کاهش می یابد و در پی آن با بیماری های زیادی روبرو خواهید شد. معمولا به طور طبیعی می توان سطح کلاژن را با خوردن خوراکی هایی چون افزایش داد. هرچند کاهش کلاژن امری بسیار طبیعی است. اما در سنین بالا این میزان کافی نخواهد بود و بهتر است علاوه بر تمامی غذاها و میوه هایی که باعث کلاژن سازی می شوند،/کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

.

از مکمل های کلاژن ساز نیز استفاده نمود تا از شل شدن و چروک پوست و همچنین فرسودگی و ساییدگی غضروف و مفاصل جلوگیری کرده و سرعت ترمیم ماهیچه ها و استخوان های از دست رفته را بهبود و افزایش یابد. عوامل زیادی در کاهش کلاژن تاٍثیر گذار خواهد بود.

مصرف الکل، سیگار، عدم استفاده از ضد آفتاب و ماندن طولانی مدت در زیر نور آفتاب، تغییرات ژنتیکی، رژیم های غذایی ناسالم، اختلالات خود ایمنی، مشکلات گوارشی و استفاده از قند و شیرینی جات به مقدار زیاد از جمله مواردی هستند. که علاوه بر افزایش سن و سال، موجب کاهش ساخت کلاژن در بدن خواهند شد. بیشتر از هر مسئله دیگری باید از کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل در سنین بالا صحبت کنیم. که اجازه نمی دهید شما در سنین بالاتر مورد تهدید بیماری های استخوانی قرار بگیرید و به همین دلیل لازم می دانیم به این مساله بیشتر توجه کنیم.

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کلاژن موجود در مواد غذایی و سلامت استخوان

بدن ما از هرآنچه که به طور طبیعی دریافت می کند از جمله ویتامین هایی چون A، C و مواد معدنی چون مس و انواع اسیدهای آمینه، کلاژن طبیعی می سازد و ساخت کلاژن در سنین جوانی به مقدار لازم تولید می شود اما در سنین بالاتر کافی نخواهد بود و مواد غذایی به تنهایی نمی توانند سطح کلاژن لازم بدن را تامین کند و به همین دلیل افراد در میانسالی با بیماری های جدی همچون آرتروز و سایر بیماری های مرتبط با مفاصل روبرو خواهند شد. میزان کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل در سنین مختلف با مواد مغذی که این پروتئین را تامین می کند بستگی دارد. به همین منظور لیستی از مواد خوراکی حاوی این ماده پر خاصیت را قرار دادیم تا با آگاهی آنها را مصرف نمایید.

عصاره استخوان

سفیده تخم مرغ

مرکبات

سبزیجات

سیر

ماهی و میگو

ژل آلوورا

توت فرنگی

جنسینگ

گوشت مرغ و بوقلمون

تخم کدو تنبل

گردو

زیتون سیاه

آبلیمو

هویج

سویا

کلم

روغن آووکادو و زیتون

بذر کتان

لوبیا

شکلات

عسل

و…

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضرو

کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل و غضروف

کلاژن خاصیت ارتجاعی و ژلاتینی دارد و ساخت آن در مفاصل بافت ها و استخوان ها انسجام صورت می گیرد و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می شود. کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل به قدری حائز اهمیت است که بر آن شدیم تا با فوایدش در این حیطه، شما را شگفت زده کنیم و این بخش را به صورت تخصصی تری به کاربرد کلاژن در استخوان، مفاصل و غضروف اختصاص دهیم.

  • بیماری های زیادی را می توان با کلاژن کنترل و درمان نمود. آرتروز و مشکلات مفصلی دیگری چون روماتیسم که بسیار سخت و دردناک هستند را تنها با مصرف کلاژن می توان از تورم و التهابات استخوان های نرم ترمیم کاست و موجب کاهش درد شد.
  • درد مفاصل یکی از اختلالاتی است که در زمان پیاده روی، خوابیدن و بالا رفتن از پله تشدید می شود و مانع از انجام فعالیت های روزانه شوند. این اختلال را می توان با مصرف مواد غذایی و مکمل های غذایی کمک نمود.
  • مکمل های کلاژن ساز میتوانند توده های غضروفی را افزایش دهند و از ساییدگی استخوان و مفاصل جلوگیری کرد.
  • حیات و قدرت استخوان ها بسیار اهمیت دارد و نباید اجازه داد تا استخوان ها ضعیف شوند کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل را می توان در درمان پوکی استخوان مشاهده کرد و بهتر است برای پیشگیری از این بیماری به صورت منظم از کلاژن ساز ها استفاده نمود.

به صورت خلاصه می توان اذعان نمود که به طور کلی کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل برای کسانی که از مواد غذایی و مکمل ها استفاده می کنند، پوشیده نیست. سلامت استخوان به کلاژن سازی در این نواحی بستگی دارد و همه چیز به ذخیره سازی در سنین جوانی بستگی دارد و از همین سنین باید به فکر آسیب های استخوانی در میانسالی و کهنسالی بود.

سلامتی بدن و کاربرد کلاژن در استخوان و مفاصل
اصلی ترین کاربرد کلاژن در پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ