درمان خروپوف

آشنایی با روش های درمان خروپوف

آشنایی با روش های درمان خروپوف

خروپوف به صدای ناخوشایندی گفته می شود که در زمان خواب برای برخی از افراد به وجود می آید. این صدا به دلیل عبور جریان هوا از حلق و بینی می باشد. اگر بافت های نزدیک حلق و بینی، شل شده باشند و یا هوا به راحتی نتواند عبور کند، صدایی در زمان نفس کشیدن به وجود می آید. برای درمان خروپوف می توان از روش های مختلفی استفاده کرد.

سن بالا، اضافه وزن، مشکلات تنفسی، پرخوری، سیگار کشیدن، خوردن الکل، مدل خوابیدن و … می تواند دلایلی برای به وجود آمدن این صدا باشد. برای درمان خروپوف باید دلیل به وجود آمدن آن را تشخیص دهید تا بتوانید به راحتی آن را درمان کنید.

درمان خروپوف

درمان خروپوف

مهم ترین روش های درمان خروپوف

روش های زیادی برای کنترل و درمان خروپوف وجود دارد. انتخاب بهترین و مناسب ترین راه از بین این روش ها شاید در ابتدا مشکل باشد. زیرا برخی از آن ها علمی و برخی دیگر اصلا پشتوانه ی علمی ندارند. از مهم ترین و کاربردی ترین روش های درمان خروپوف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدل خوابیدن خود را تغییر دهید.

یکی از رایج ترین دلایل برای به وجود آمدن خروپوف، نحوه و مدل خوابیدن افراد می باشد. در ابتدایی ترین کار بهتر است، مدل خوابیدن خود را تغییر دهید. اگر عادت دارید به پشت می خوابید، برای درمان خروپوف به پهلو بخوابید. خوابیدن به پهلو باعث می شود که هوا راحت تر از حلق و بینی شما عبور کند و شما دیگر مشکل خروپوف نداشته باشید.

 شما همچنین می توانید برای درمان خروپوف، در زمان خواب سرتان را کمی بالاتر از قبل قرار دهید. برای این کار می توانید از بالش های مخصوص استفاده کنید تا عضلات گردنتان موج دار نشود و بتوانید به راحتی نفس بکشید.

ورزش کردن

ورزش کردن می تواند یکی از بهترین روش های درمان خروپوف به شمار رود. زیرا افرادی که ورزش می کنند، عضلات بدن خود را تقویت می کنند. عضلات گلو نیز همانند عضلات دیگر تقویت می شود و باعث می شود که فرد کمتر دچار خروپوف شود. علاوه بر آن ورزش باعث کاهش وزن می شود. همانطور که می دانید چاقی یکی از دلایل خروپوف افراد می باشد.

هوای اتاق خواب را مرطوب کنید.

اگر هوای اتاق شما خشک است بهتر است برای درمان خروپوف با دستگاه های بخور، فضای آن را در زمان خواب مرطوب کنید. زیرا هوای خشک می تواند باعث تحریک حلق و بینی شود. این تحریک می تواند باعث به وجود آمدن این موضوع  شود.

سیگار را کنار بگذارید.

سیگار باعث تحریک حلق و بینی و تورم بافت های اطراف آن می شود. تورم بافت ها نیز باعث مسدود شدن راه های عبور هوا می شود. همین امر باعث خروپوف در شب می شود. برای درمان این مو.ضوع افراد حتما باید سیگار را کنار بگذارند.

مجاری بینی را تمیز کنید.

افرادی که از مشکل آلرژی رنج می برند، همیشه بینی شان گرفته است. این افراد باید حتما قبل از خواب، مجاری بینی خود را با آب و نمک شست و شو دهند تا بتوانند در زمان خواب به راحتی تنفس کنند. علاوه بر محلول آب و نمک افراد می توانند از قطره های بینی، سینوس واش و … استفاده کنند. این روش ها می تواند به درمان این موضوع کمک کند.

حتی در زمان سرماخوردگی نیز باید مجاری بینی را تمیز کنید. زیرا بیشتر خروپوف کردن ها در زمان مریضی، به دلیل گرفتگی بینی می باشد.

درمان خروپوف

درمان خروپوف

از محافظ دهان استفاده کنید.

گارد دندان یا محافظ دهان ابزاری است که شباهت زیادی به محافظ دهان ورزشکاران دارد. این ابزار برای درمان این موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که افراد این محافظ را استفاده می کنند، فک پایین و زبان در زمان خواب به جلو می آید و فرد راحت تر می تواند نفس بکشد.

دوری از قرص های آرام بخش، خواب و الکل

مصرف برخی از قرص ها مانند قرص های آرام بخش، قرص های خواب و … باعث شل شدن عضلات گلو می شود.  الکل نیز مانند این قرص ها بافت های گلو را شل می کند و باعث لرزش آن ها در زمان عبور هوا می شود. همین شل شدن و لرزش باعث صدای خروپوف می شود. به همین سبب برای درمان این موضوع باید حتما از الکل و قرص های یاد شده، دوری کرد.

رژیم غذایی مخصوص بیماران مبتلا به دیابت
بررسی تاثیر دیابت بر دیگر اندام های بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ