تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

بررسی تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

بررسی تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی:

مطمئناً تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی بدن به صورت مستقیم می باشد. در واقع هر چه قدر ویتامین های مختلفی به بدن برسد سیستم ایمنی قوی تر خواهد شد. اما باید مسائل مهمی در این خصوص مد نظر قرار گیرد، مثلاً برخی از ویتامین ها محلول در چربی هستند و مصرف بیش از اندازه آنها می‌ تواند بسیار خطرناک باشد زیرا به هیچ عنوان از بدن دفع نمی شوند و به صورت ذخیره در بدن باقی می مانند. پس در نتیجه می توانند به کبد و دیگر نقاط بدن آسیب برسانند. برخی از ویتامین ها محلول در آب هستند بنابراین اگر در مقدار بالا مصرف شوند بدن قادر است آنها را از طریق ادرار دفع کند. برای دستیابی به یک سیستم ایمنی قدرتمند حتماً باید از تمامی منابع غذایی، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غیره استفاده شود.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

.

توجه داشته باشید که این منابع باید به صورت طبیعی استفاده شوند و به هیچ عنوان به منابع فرآوری شده و کارخانه‌ ای اعتمادی نیست. حتی گاهی اوقات امکان این می باشد که محصولات کارخانه ای باعث آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن می شود،

مثلاً اکثر مواد های تولیدی در کارخانجات دارای مواد نگهدارنده می باشند. مواد نگهدارنده می تواند به سیستم گوارشی آسیب بزند و وقتی سیستم گوارشی آسیب ببیند مطمئناً جذب مواد غذایی مختلف دچار اختلال خواهد شد بدیهی است که این امر تضعیف سیستم ایمنی بدن را به دنبال خواهد داشت. پس نتیجه می گیریم که اگر بخواهیم سیستم ایمنی قدرتمندی داشته باشیم حتماً باید از منابع گوناگون و طبیعی استفاده کنیم.

 یکی از مهمترین ویتامین ها که به سرعت می تواند سیستم ایمنی بدن را  قوی تر کند ویتامین D می باشد. در واقع ویتامین D قادر است گلبول های سفید را در خون افزایش دهد. در ادامه قصد داریم بیشتر در خصوص این ویتامین بسیار مفید صحبت کنیم به خصوص در شرایط فعلی اپیدمی ویروس کرونا که حتماً باید هر فرد به طور ویژه نسبت به ارتقا سیستم ایمنی بدنی خود تلاش کند.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی – ویتامین D:

همان طور که اشاره شد ویتامین D اساساً به صورت مستقیم در خصوص بالا بردن سطح توان سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد، توجه داشته باشید که امروزه مواد غذایی موجود در سطح جامعه میزان بسیار کمی ویتامین D در خود دارند. بنابراین یکی از راه های طبیعی برای رسیدن به سطح مطلوب ویتامین D در بدن استفاده از نور خورشید می باشد. بی تردید در این خصوص خانم ها به دلیل پوشش خاصی که دارند نمی توانند مقادیر قابل توجهی از ویتامین D را جذب کنند.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی – مکمل های غذایی ویتامین D:

همانطور که می دانید می توان از مکمل های غذایی ویتامینی برای کمبود ویتامین بدن استفاده کرد، اما در نظر داشته باشید که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی می باشد و با توجه به مطالب بالا باید میزان استفاده از آن را به صورت دقیق برای بدن محاسبه شود، ترجیحاً بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک گرفت. اگر از مکمل های ویتامینی به مقدار مشخص و استاندارد استفاده شود به سادگی این ویتامین می‌ تواند عفونت های حاد تنفسی را کم کند.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی – آزمایش برای مقدار ویتامین D موجود در بدن:

یکی از راه های مطمئن برای مطلع شدن از کمبود ویتامین D در بدن آزمایش می باشد. افراد می‌توانند به پزشک مربوطه در این خصوص مراجعه کنند و به سادگی با یک آزمایش می توانند سطح سرمی ویتامین D را در بدن خود مشخص کنند و سپس طبق آن آزمایش مقدار مشخص از مکمل ویتامین D را طبق تجویز پزشک مصرف نمایند.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی – راههای جذب ویتامین D:

جذب نور خورشید

سعی کنید در محل کار و یا خانه پنجره را باز کنید و خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید. البته بهتر است در این زمان پوشش کمی داشته باشید.

جایگزین کردن گوشت با ماهی

ماهی یکی از منابع بسیار غنی ویتامین D می باشد، بنابراین می توانید در هفته حداقل یک یا دو بار از آبزیان استفاده کنید.

تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی – خوردن تخم مرغ کامل

تخم مرغ کامل یکی از منابع بسیار مهم ویتامین D می باشد، البته سعی کنید که در خوردن آن زیاده روی نکنید زیرا بسیار چرب است و می‌تواند کبد را دچار مشکل کند.

بررسی راه های مهم برای کسب سلامتی
بررسی فواید ویتامین ها در ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ