راه های مهم برای کسب سلامتی

بررسی راه های مهم برای کسب سلامتی

بررسی راه های مهم برای کسب سلامتی:

در خصوص راه های مهم برای کسب سلامتی امروزه عقاید و نظرهای متفاوتی از سوی کارشناسان خبره ارائه می شود، بنابراین ابهامات بسیار زیادی در این خصوص برای افراد مختلف به وجود می آید. مثلاً برخی از افراد بین رژیم گرفتن یا نگرفتن رژیم همیشه دچار مشکل هستند، برخی دیگر نمی دانند چطور مواد غذایی مصرفی خود را انتخاب کنند. در ادامه می خواهیم مطالب کلیدی که اکثر کارشناسان تغذیه و متخصصین این زمینه در خصوص آن متفق‌ القول هستند را عنوان کنیم.

راه های مهم برای کسب سلامتی – پرهیز از خوردن نوشیدنی های قندی:

مطمئناً یکی از مواد های خوراکی که بسیار چاق کننده هستند نوشیدنی‌ های قندی می باشند، در واقع این فرآیند به لحاظ علمی بدین شرح می باشد که مغز قادر نیست قند مایع را تشخیص دهد اما به سادگی می تواند کالری های دیگر را که به شکل جامد می باشند و بدن آنها را از طریق غذاها جذب می کند را تشخیص دهد.

خوردن نوشیدنی های قندی به شدت با چاقی رابطه خوبی دارند، همچنین می‌ توانند عارضه دیابت نوع ۲ و عارضه های قلبی عروقی را به دنبال داشته باشند. در نظر داشته باشید که آب میوه ها نیز می توانند به لحاظ زیان با نوشیدنی های گازدار برابری کنند، بنابراین اگر می خواهید از آب میوه ها استفاده کنید حتماً آن را به صورت طبیعی مصرف کنید.

 

راه های مهم برای کسب سلامتی

راه های مهم برای کسب سلامتی

راه های مهم برای کسب سلامتی – پرهیز از غذاهای فرآوری شده و بی کیفیت:

مطمئناً غذاهای فرآوری شده و تجاری در دسته مضر ترین غذا ها قرار دارند و به استثنایی اینکه کالری بسیار زیادی دارند چربی آنها نیز بیش از اندازه بالا است، بنابراین به سادگی می توانند مشکلات قلبی عروقی را برای فرد مصرف کننده به دنبال داشته باشند. غذای واقعی و باکیفیت را جایگزین غذا های فرآوری شده کنید.

راه های مهم برای کسب سلامتی – مصرف کردن آجیل:

در واقع آجیل ها می توانند پیری را عقب بیاندازند و جزو مواد های بسیار سالم و مغذی می باشند. آجیل ها دارای مقادیر بسیار بالایی ویتامین e، منیزیم، فیبر و دیگر مواد مغذی می باشند. حتی آجیل می تواند اگر به اندازه استاندارد مصرف شود از دیابت نوع ۲ و بیماری‌ های قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین می تواند کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد. در نظر داشته باشید که کالری های موجود در آجیل ها را بدن جذب نمی کند، آجیل ها می‌ توانند متابولیسم (سوخت و ساز) را در حد چشمگیری افزایش دهند.

راه های مهم برای کسب سلامتی

راه های مهم برای کسب سلامتی

 خوردن ماهی چرب:

مطمئناً آبزیان جزو گروه غذایی بسیار سالم می باشند، مثلاً ماهی چرب سالمون دارای بالاترین و باکیفیت‌ ترین پروتئین و همچنین حاوی امگا ۳ که یک اسید چرب است می باشد. خوردن ماهی های چرب می تواند به سادگی از افسردگی، زوال مغز، عارضه های قلبی و بیماری های عروقی جلوگیری کند.

خوردن قهوه:

به هیچ عنوان از خوردن‌ قهوه هراس نداشته باشید، قهوه کاملا گیاهی می باشد و آنتی اکسیدان های موجود در آن بسیار زیاد است. مطمئناً ارتباط مستقیمی بین سلامت مغز، هوش و عمر طولانی با قهوه وجود دارد. همچنین قهوه می‌تواند عارضه هایی مانند دیابت نوع ۲، پارکینسون، آلزایمر و دیگر بیماری ها را کم کند.

راه های مهم برای کسب سلامتی

راه های مهم برای کسب سلامتی

خواب کافی:

اهمیت خواب کافی بر هیچ کس پوشیده نیست اما توجه داشته باشید که نباید بیشتر از ۱۰ ساعت خواب شبانه روزی داشته باشید، البته این میزان برای ورزشکاران مناسب می باشد و افراد عادی بیشتر از ۶ تا ۸ ساعت خواب را نیاز ندارند. هورمون های مفید بسیار زیادی در هنگام خواب ترشح می شود و بیشتر سموم موجود در بدن در هنگام خواب از بین می رود. البته تمام این موارد به شرطی میسر خواهد شد که فرد ساعت ۱۱ شب در خواب عمیق باشد.

راه های مهم برای کسب سلامتی – نوشیدن آب:

نوشیدن آب تمامی سم های بدن را دفع می کند اما افراد باید به یاد داشته باشند که آب را جرعه جرعه بنوشند. میزان آب مصرفی نسبت به وزن تعیین می‌ شود ولی متوسط آن چیزی در حدود ۲ لیتر در روز است (۸ لیوان).

در خصوص مصرف آب برای ورزشکاران میزان ذکر شده بسیار بیشتر می باشد، برخی از ورزشکاران تا ۴ لیتر آب در روز نیز مصرف می‌کنند بنابراین فعالیت های ورزشی نیز می تواند مبنای میزان مصرف آب باشد.

بررسی فواید ویتامین در سلامتی انسان
بررسی تاثیر ویتامین در سیستم ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ