مولتی ویتامین

بررسی مولتی ویتامین

بررسی مولتی ویتامین:

یکی از متداول ترین و معروف ترین مکمل های غذایی مورد نیاز بدن قرص مولتی ویتامین است.

درباره مولتی ویتامین

به مکمل هایی که دارای ویتامین ها و مواد معدنی می باشند مولتی ویتامین می گویند. در نظر داشته باشید که برخی از تولید کنندگان، مواد مختلفی که بدن به آنها نیاز دارد را نیز به ترکیب مولتی ویتامین اضافه می کنند. بنابراین برای ترکیبات مولتی ویتامین استانداردی وجود ندارد و برند تولید کننده آن ترکیبات مواد مغذی اش را مشخص میکند. در نظر داشته باشید که مولتی ویتامین با نام های متفاوت عرضه می شود، این نام ها عبارت است از:

مولتی ویتامین

مولتیس

مولتی مینرال

فقط ویتامین

مولتیپل.

همانطور که اشاره شد برند های گوناگونی مولتی ویتامین های مختلفی را به لحاظ ترکیبات عرضه می کنند، البته این گوناگونی در فرم مکمل ها نیز موجود می باشد. بنابراین این مولتی ویتامین ها را در شکل قرص، آدامس های جویدنی، شربت، کپسول و یا پودر میتوان تهیه کرد. توجه داشته باشید که از این مکمل می توان یک یا دو بار در روز استفاده کرد، اما باید برچسب هایی که روی آنها چسبانده شده است را به دقت مطالعه کنید و طبق دستور العمل های توصیه شده از این مکمل ها استفاده نمود.

این مکمل ها را می توان در فروشگاه‌ های بزرگ، فروشگاه های گوناگون آنلاین، سوپرمارکت‌ ها و داروخانه‌ ها تهیه کرد. مولتی ویتامین

ترکیبات مولتی ویتامین:

در این مکمل ۱۳ نوع ویتامین و دست‌ کم ۱۶ ماده معدنی موجود می باشد. تمامی این مواد برای حفظ سلامتی الزامی هستند، در نظر داشته باشید که واکنش های آنزیمی بدن توسط این مواد بهتر انجام می شود. این مواد مغذی قادرند بدن را به واسطه تنظیم فرایند ها، نگهداری، تولید مثل و رشد کمک کنند. همانطور که اشاره شد این مکمل ها دارای مواد گوناگونی می باشند و تمامی مواد های معدنی و ویتامین ها را در خود دارند. اما برخی از آنها امکان دارد حاوی مواد دیگری مانند آمینو اسید، گیاهان دارویی و اسیدهای چرب باشند.

بی تردید تاثیرات مولتی ویتامین بر بیماری های متعددی قابل مشاهده است، این بیماری ها عبارت است از:

بیماری های قلبی

یکی از شایعترین عارضه ها در انسان که سالانه باعث مرگ و میر زیادی در جهان می شود بیماری های قلبی است. در نظر داشته باشید که هیچ تحقیق علمی هنوز اثبات نکرده است که استفاده از این مکمل ها می تواند بیماری های قلبی را کاهش دهد و یا به پیشگیری از آنها کمک کند.

بیماریهای سرطانی

در خصوص بیماری های سرطانی هنوز تحقیقات نتوانسته‌ اند در خصوص استفاده از این مکمل و کاهش خطر ابتلا به سرطان چیزی را ثابت کنند. در واقع برخی از تحقیقات اصرار به تاثیر مستقیم بر کاهش ابتلا به سرطان پس از استفاده از این مکمل ها می باشد، اما در تحقیقات دیگر ارتباط بین کاهش سرطان و مصرف این مکمل ها وجود ندارد.

تاثیرات مولتی ویتامین در سلامت انسان

طبق تحقیقاتی که در زمینه مصرف این مکمل صورت گرفته است می توان گفت که مصرف این مکمل می تواند عملکرد سلامت چشم و مغز را به دنبال داشته باشد.

مولتی ویتامین

 

ضررهای مولتی ویتامین:

بدیهی است که افراط در هر چیزی مساوی با ضرر است، حتی اگر بحث تغذیه و یا شاخص های دیگر آن باشد. در نظر داشته باشید که برخی از ویتامین‌ها و مواد های معدنی در دوزهای بالا می توانند مفید واقع شوند، اما برخی دیگر از این مواد ها و ویتامین ها می توانند در دوزهای بالا به شدت آسیب بزنند.

ویتامین ها را می توان بر مبنای انحلال پذیری در دو گروه دسته بندی کرد، این دو گروه عبارت است از:

ویتامین های محلول در آب

اضافه بودن این نوع ویتامین ها به وسیله بدن دفع خواهد شد.

ویتامین های محلول در چربی

این نوع از ویتامین ها به سختی از بدن دفع می شوند بنابراین در طولانی مدت مصرف بیش از اندازه آنها به سادگی می تواند آسیب زننده باشد. در نظر داشته باشید که اگر ویتامین های زیر را به صورت مکمل مصرف میکنید حتما باید با پزشک یا فرد متخصص در مورد دُز آن مشورت کنید و در مصرف آنها به هیچ عنوان زیاده روی نکنید.

ویتامین هایی که در مصرف آنها باید احتیاط کرد عبارت است از:

ویتامین ای

ویتامین دی

ویتامین آ

ویتامین کا.

داروخانه آنلاین ویتاماه

بررسی کبد چرب
بررسی میگرن و سر درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ