کبد چرب

بررسی کبد چرب

بررسی کبد چرب:

مطمئناً یکی از مشکلات مهم انسان ها کبد چرب می باشد، در واقع این بیماری یکی از بیماری های جدید می باشد و در قرن اخیر توسط پزشکان شناخته شده است. در واقع این عارضه هنگامی رخ می دهد که تجمع بیش از اندازه چربی و رسوب های آن در بافت های کبد به وجود می آید. مطمئناً تلنبار شدن چربی ها در بافت کبد باعث بروز اشکالاتی در فعالیت طبیعی کبد خواهد شد، در واقع پس از اینکه این اتفاق برای کبد به وجود آید در اصطلاح به آن نارسایی کبدی می گویند.

عموماً افرادی که دچار این عارضه هستند علائم مشابه ندارند اما می‌توان برخی علائم واحد را در بین این افراد مشاهده کرد. بدیهی است که افرادی که می‌خواهند این عارضه خود را درمان کنند حتماً باید اطلاعات کاملی در خصوص این موضوع و علائم آن کسب کنند و به سادگی می‌توانند از وخیم شدن این عضو حساس بدن جلوگیری کنند و درمان آن را به خوبی انجام دهند. در ادامه علائم این عارضه را عنوان می کنیم.

کبد چرب

چگونگی ایجاد کبد چرب در بدن:

این عارضه یکی از مشکلات بسیار عمده در دنیای امروز می باشد و دلیل اصلی آن اضافه وزن، کم تحرکی، سبد غذایی کم فیبر و پرکالری، همچنین غذاهای فرآوری شده، فست فود و غذاهای آماده با سس زیاد می باشد. مطمئناً امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی انسان ها فعالیت‌ های فیزیکی به حداقل خود رسیده است بنابراین این موضوع باعث می‌شود که کبد این افراد چرب شود. یک موضوع بسیار شایع در خصوص این عارضه مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی می باشد این موضوع ارتباط بسیار مستقیمی با چربی کبد دارد. در نظر داشته باشید که تمام مسائلی که در بالا اشاره شد بخشی از مشکلاتی است که باعث چرب شدن کبد خواهد شد. اما در ادامه می خواهیم برخی از مشکلات دیگر در این زمینه را نیز به صورت عنوانی بیان کنیم، این مشکلات عبارت است از:

مشکلات دیابتی

مشکلات چاقی

مشکلات فشار خون بالا

مشکلات چربی های شکمی اضافه.

چگونگی تشخیص کبد چرب:

این کبد علامت خاصی ندارد اما در آزمایش خون و آزمایش‌ هایی که مربوط به آنزیمهای کبدی می باشند به راحتی می توان این عارضه را تشخیص داد. از دیگر راه‌ های تشخیص دادن این کبد موارد زیر را میتوان عنوان کرد:

سونوگرافی

ام آر آی

دستگاه های فیبر

دستگاه های اسکن

نمونه برداری از کبد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم راه های بسیاری برای تشخیص این کبد وجود دارد، در نظر داشته باشید که یکی از مطمئن ترین و دقیق ترین راه ها برای تشخیص این کبد نمونه برداری از کبد می باشد. این نمونه برداری در واقع به وسیله یک تیم متخصص انجام خواهد شد.

کبد چرب

کبد چرب

مراحل اولیه کبد چرب و علائم آن:

در نظر داشته باشید که مشکلاتی که برای کبد به وجود می آید مانند این کبد و هپاتیت مطمئناً در روزهای ابتدای به وجود آمدن هیچ گونه نشانه ای ندارند، بنابراین افراد نمی‌توانند این مشکلات را تشخیص بدهند و عموما در بی اطلاعی گذران زندگی می‌کنند و زمانی که مشکل حاد و وخیم شد آنگاه به پزشک مراجعه می کنند. در نظر داشته باشید که اگر به واسطه چربی بیش از اندازه کبد هپاتیت در بدن به وجود آید کبد ورم خواهد کرد و فرد بیمار در قسمت بالا و راست شکم خود احساس سنگینی و فشاری زیاد می کند. در نظر داشته باشید افرادی که به سرعت کبدشان چرب می‌شود این علائم در آنها بیشتر مشاهده می شود،

نکته حائز اهمیت در خصوص کبد چرب این است که کاملا ارتباط مستقیمی با فعالیت، شرایط متابولیسمی و بالا رفتن چربی خون آن شخص دارد. علائم دیگری نیز می تواند به عنوان هشدار در فرد برای تشخیص این کبد به وجود آید، بنابراین باید به آنها دقت کنید. این علائم به شرح زیر می باشند:

احساس خستگی

کم اشتها بودن

ضعف سراسری بدن

داشتن حالت تهوع

بزرگی کبد

ضعف داشتن در فکر کردن

داشتن لکه های قهوه ای در زیر بغل و پوست گردن

درد در قسمت فوقانی راست شکمی.

مشکلاتی که از این موضوع به وجود می آید

همانطور که اشاره شد یکی از عارضه هایی که در این کبدها بسیار پیشرفته به وجود می آید هپاتیت می باشد و هپاتیت مطمئناً در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی مبدل خواهد شد. طبیعتاً هپاتیتی که از چربی به وجود آید بافت ‌های کبد را کاملاً تخریب می‌کند.

آشنایی با درمان های شوره سر
بررسی مولتی ویتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ