سبد غذایی و سلامت

رابطه ی سبد غذایی و سلامت

رابطه ی سبد غذایی و سلامتی:

سبد غذایی و سلامتی موضوعی است که امروزه بسیاری از جوامع پیشرفته و ماشینی به آن اهمیت می دهند. مطمئناً داشتن یک سبد غذایی مناسب به سادگی می‌تواند سلامتی افراد را تضمین کند. در نظر داشته باشید که داشتن یک سبد غذایی مناسب کمی دشوار است اما می‌توان با دانستن لیست غذا های مضر و حذف کردن آن از سبد غذایی خانواده سلامت آنها را تضمین کرد، در ادامه میخواهیم برخی از این غذاهای مضر را نام ببریم.

سبد غذایی و سلامتی – نان سفید:

نان سفید حاوی کربوهیدرات های بد می باشد، بنابراین اگر افراد از این ماده غذایی بیش از حد استفاده کنند دچار چاقی در پهلو و شکم خود خواهند شد. البته نان سفید می تواند زمینه ابتلا به بیماری دیابت را نیز فراهم کند زیرا حاوی گلوتن پروتئین می باشد. عموماً نان های تجاری ناسالم هستند حتی برای افرادی که می‌ توانند گلوتن را تحمل کنند. نان هایی که دارایی فیبر می باشند مانند نان جو و نان های سبوس دار جایگزین بسیار مناسبی برای نان سفید می‌ باشند.

"<yoastmark

سبد غذایی و سلامتی – نوشیدنی های شیرین:

مطمئن برای داشتن تناسب اندام باید شکر اضافه در رژیم غذایی حذف شود. خصوصاً نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه که بسیار مضر می باشند و کاملاً چاق کننده هستند. همچنین نوشیدنی های شیرین می توانند زمینه بیماری های دیابت نوع ۲ و عارضه های قلبی را ایجاد کنند. به جای نوشیدنی های شیرین می توانید از چای، قهوه و آب آشامیدنی استفاده کنید.

سبد غذایی و سلامتی – روغن های صنعتی امروزه از ذرت، پنبه دانه، سویا و غیره روغن های تصفیه شده تولید می کنند. این روغن ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ می باشند بنابراین باید در مصرف آن زیاده‌ روی نکرد. می توان از روغن های نارگیل، زیتون، کنجد و روغن آووکادو به جای این روغن ها استفاده کرد که بسیار با کیفیت تر و سالم تر می باشد.

سبد غذایی و سلامتی – غذاهای فست فودی مانند پیتزا:

مطمئناً محبوب ترین و شادی آور ترین غذا در دنیا پیتزا می باشد، اما در نظر داشته باشید که تجاری تولید شدن این محصول باعث شده است مواد تشکیل دهنده ناسالمی داشته باشد. مثلاً برای خمیر آن از آرد گندمی که به مقدار بسیار زیاد تصفیه شده است استفاده می‌کنند و عموماً گوشتی که در آنها استفاده می شود از نوع پردازشی می باشد. در نظر داشته باشید که پیتزا دارای کالری بسیار زیادی است، برای جایگزین کردن پیتزا می‌توانید به مکان‌ هایی مراجعه کنید که از مواد سالم تری برای تهیه پیتزا استفاده می کنند.

"<yoastmark

سبد غذایی و سلامتی – آب میوه ها:

اکثر آب میوه ها به هیچ عنوان سالم نیستند، نه تنها سالم نیستند بلکه بسیار مضر نیز می‌ باشند. توجه داشته باشید که در آبمیوه های صنعتی مقدار بسیار زیادی شکر و مواد نگهدارنده وجود دارد. از آنتی اکسیدان و ویتامین c برخی از آبمیوه ها که بگذریم از قند مایع بسیار بالای آنها نمی توان گذشت. برای جایگزین کردن این نوع آبمیوه ها می توانید از آب میوه های طبیعی و حتی از آب سبزیجات استفاده کنید.

سبد غذایی و سلامتی – شیرینی ها و کیک ها:

اصولاً شیرینی ها، کیک ها و کوکی ها کاملا ناسالم می باشند زیرا با آرد و شکر تصفیه شده و همچنین چربی اضافه تولید می‌شوند که مطمئناً باعث ناراحتی های بسیار زیادی در افراد خواهد شد. در نظر داشته باشید که این غذا ها به هیچ عنوان دارای مواد مغذی نمی باشند اما تُن کالری آن ها بسیار بالا است و از نوع ناسالم نیز می باشند.

"<yoastmark

سبد غذایی و سلامتی کره:

در واقع می توان نام غذایی کاذب را به کره نسبت داد زیرا اساساً کره ها را با مواد مصنوعی بارگذاری می‌کنند یا در برخی مواقع از روغن های گیاهی صنعتی برای تولید آن استفاده می شود. این روغن های گیاهی صنعتی هیدروژنه می باشند زیرا باید جامدات بیشتری در خود داشته باشند. توجه داشته باشید که این امر باعث بالا رفتن بسیار زیاد میزان چربی آنها خواهد شد. افراد می‌توانند به جای استفاده کردن از این نوع کره ها از کره های حیوانی که بسیار با خاصیت می باشد استفاده کنند.

این دو مقوله ارتباط کاملاً مستقیمی با هم دارند بنابراین باید برای تضمین سلامت خانواده خود حتماً از یک سبد غذایی مناسب استفاده کنید.

معرفی انواع ویتامین ها
رابطه ی ویتامین ها و سیستم ایمنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ