دوران شیردهی

مراقبت های دوران شیردهی

مراقبت های دوران شیردهی :

همانطور که آمادگی بدنی در دوران قبل از بارداری و حین بارداری از اهمیت خاصی برای مادر و جنین برخوردار است، مراقبت های دوران شیردهی نیز حائز اهمیت بوده و در رشد جسمی و ذهنی نوزاد تاثیر مستقیمی دارد. از این رو علاوه بر توجه به سلامت فیزیکی مادر و کودک باید به تامین ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز برای هر دو حساسیت نشان داد.

از تجهیزات دوران شیردهی گرفته تا مکمل های تقویتی باید از داروخانه های معتبر و از مارک های استاندارد تهیه و مصرف گردند. سایت ویتا ماه این مسئله را برای خانواده ها آسانتر کرده و دیگر نیازی به بیرون آمدن از خانه در این شرایط کرونایی نیست. بلکه می توانید تنها با یک کلیک لوازم و محصولات دارویی و بهداشتی مورد نیازتان را در منزل تحویل بگیرید. از محصولات زیبایی گرفته تا پوست و مو و محصولات ویژه کرونا را می توانید در سایت بیابید.

دوران شیردهی

دوران شیردهی

لوازم دوران شیردهی :

والدین باید به کیفیت و استاندارد بودن لوازم و تجهیزاتی که در دوران شیردهی برای نوزاد و مادر خریداری میکنند توجه ویژه ای داشته باشند. چرا که خرید پستانک یا شیشه شیر بدون کیفیت نه تنها باعث اذیت مادر و نوزاد می شود بلکه منجر به مشکلات لثه و دندان نیز در آینده می گردد. بنابراین به جای خرید چند وسیله بی کیفیت یا با کیفیت پایین و صرف وقت و هزینه، یک وسیله با کیفیت و استاندارد خریداری نمایید.

پستانک:

پستانک های استاندارد بر اساس اندازه دهان و لثه نوزادان ساخته می شود و از اصول ارتودنسی برخوردار می باشند و نوزاد شما به راحتی می تواند از آنها استفاده کند بدون اینکه تغییری در فرم بینی دلبندتان ایجاد کند. استفاده از پستانک از طرف پزشکان نیز مورد تایید می باشد و از بی قراری های کودک و مکیدن انگشتان جلوگیری می کند.

دوران شیردهی

دوران شیردهی

شیشه شیر:

شیشه شیر های استاندارد هوای اضافی داخل شیشه را وارد معده نوزاد نمی کنند و در نتیجه از ایجاد نفخ جلوگیری به عمل می آورند. برخی از شیشه شیر ها دارای سری شبیه به سینه مادر دارند به همین خاطر نوزاد از بدو تولد می تواند از آن بخورد و آن را پس نمی زند. ملزومات جانبی شیشه شیر نیز در صورت نیاز در سایت ویتا ماه موجود می باشد.

سر شیشه :

به دلیل اینکه سر شیشه ها بیشتر در معرض آلودگی و هوا قرار دارند سریعتر از شیشه شیر دچار تغییر رنگ و حالت می شوند. بهترین زمان برای تعویض سر شیشه ۴ تا ۱۶ هفته می باشد. پس والدین عزیز همیشه باید یک سر شیشه یدک همراه خود داشته باشند.

شیردوش :

شیر دوش ها به دو نوع دستی و برقی تقسیم بندی می شود. برای مادرانی که شاغل هستند و وقت کافی ندارد بهترین راه حل استفاده از شیردوش می باشد. در اینصورت حتی وقتی مادر در خانه حضور نداشت، شیر آماده برای تغذیه کودک وجود خواهد داشت.

دوران شیردهی

دوران شیردهی

پد بهداشتی :

در صورت ترشح شیر به لباس ها، مادران می توانند برای احساس راحتی بیشتر از پد های ضد حساسیت و بدون بو استفاده نمایند.

رابط سیلیکونی :

در دورانی که نوزاد دندان های اولیه را در می آورد تمایل به گاز گرفتن هر چیزی دارد. استفاده از این رابط سیلیکونی برای برطرف نمودن زخم، ترک ها و عدم برآمدگی نوک سینه مفید می باشد.

تقویت مادر در دوران شیردهی :

آهن و فولیک اسید :

اکثر بانوان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. کم خونی در دوران بارداری و شیردهی پر رنگ تر شده و بروز پیدا می کند. کمبود و فقر آهن در مادر منجر به زایمان زود رس، تولد نوزاد با وزن کم و عدم رشد کامل نوزاد می شود. این کمبود با مصرف هیچ ماده غذایی تامین نمی شود مگر با مصرف مکمل های آهن و فولیک اسید.

کلسیم و D3 :

با مصرف این مکمل از بروز عوارض دوران شیردهی و بارداری از جمله آسیب به دهان و دندان، پوکی استخوان، بدن درد و … جلوگیری می شود.

تقویت شیر مادر در دوران شیردهی :

جهت افزایش مقدار و تقویت شیر مادران می توان از محصولات پودر، قطره و ساشه های یکبار مصرف شیرافزا استفاده کرد. این محصولات با داشتن عصاره های گیاهی مثل زیره و رازیانه، ضد نفخ بوده و همچنین به دلیل وجود ساکارز بالا از اُفت قند در مادران شیرده جلوگیری می کند.

مراقبت های مادر در بارداری
ویژگی های شیر خشک و غذای کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ