شیر خشک و غذای کودک

ویژگی های شیر خشک و غذای کودک

ویژگی های شیرخشک و غذای کودک :

تغذیه نوزاد از بدو تولد بر روی استحکام استخوان ها، رشد و تکامل کودک و همچنین پوست و مو و زیبایی او در آینده تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین والدین عزیز باید از مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای تغذیه فرزندشان استفاده کنند. شیر مادر، شیر خشک و غذای کودک انتخاب های پیش رو برای تغذیه یک نوزاد می باشد. مادرانی که از شیر کافی برخوردار نیستند، برای تامین ویتامین های ضروری نوزاد مجبور به استفاده از مکمل ها، شیر خشک و سپس غذای کودک می باشند. همچنین گاها به کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کند نیز شیر خشک و غذای کمکی نیز می دهند چون جذب ویتامین های موجود در آن راحت تر از شیر مادر است. شیر های خشک بستگی به ترکیباتشان، از بدو تولد یا از ۶ ماهگی قابل مصرف می باشند.

شیر خشک و غذای کودک

شیر خشک و غذای کودک

ویژگی های شیر خشک

 شیر خشک و غذای کودک اصل را می توانید از داروخانه آنلاین ویتا ماه به صورت غیر حضوری خرید کرده و از تجربه خریدی راحت و آسان همراه با تخفیف لذت ببرید. برای محافظت از مادر و فرزند دلبندتان در مقابل کرونا نیز می توانید محصولات مراقبت از کرونا را نیز از سایت تهیه نمایید.

انواع شیر خشک و غذای کودک :

از بدو تولد تا ۶ ماهگی :

شیر خشک هایی که قابل مصرف از بدو تولد نوزاد هستند با داشتن پروتئین، چربی های مفید و سایر مواد مغذی به رشد و استحکام استخوان ها، جذب بهتر کلسیم، کاهش یبوست و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در روزهای اولیه تولد کمک می کنند.

از ۶ ماهگی تا ۱۲ ماهگی :

این شیر خشک ها با داشتن مواد موثره مانند لاکتوز و چربی های طبیعی، سیستم ایمنی نوزاد را تقویت می بخشد. این محصول از شیر گاو تهیه شده است تا نوزادانی که دچار آلرژی هستند هم بتوانند از آن تغذیه نمایند. شیر خشک در این محدوده سنی می تواند به عنوان جایگزین کاملی برای شیر مادر باشد یا در کنار غذاهای مکمل استفاده شود.

انواع شیر خشک

از ۱ سال به بالا :

پایه و اساس ترکیبات شیر خشک و غذای کودک برای تمامی سنین یکسان می باشد تنها میزان آنها متفاوت است. شیر خشک های مناسب ۱ سال به بالا علاوه بر تامین مواد ضروری بدن نوزادان، به رشد جسمی و ذهنی کودک و مقاومت در برابر بیماری ها کمک شایانی می کنند.

۲ سال به بالا :

از سن ۲ سال به بالا بهتر است مصرف شیر خشک به تدریج کمتر و قطع شود و مصرف غذای های کمکی جایگزین آن شود. شیر خشک های مناسب ۲ سال به بالا منبع غنی انواع ویتامین دی، سی، ب، آ و سایر مواد مغذی می باشند.

شیر خشک بدون لاکتوز :

این دسته برای کودکانی که به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند و از سوء هاضمه یا اسهال رنج میبرند تهیه شده است. والدین محترم بدون سردرگمی و اضطراب به راحتی با مراجعه به این دسته شیر خشک های مورد نظر خود را می توانند پیدا کرده و خریداری نمایند.

شیر خشک تخصصی :

همه شیر خشک های موجود در سایت ویتا ماه تخصصی و استاندارد بوده و پس از آزمایشات فراوان به تولید رسیده اند. در این سایت هم محصولات با کیفیت ایرانی و هم خارجی قرار دارد.

شیر خشک ضد آلرژی :

مادرانی که فرزند شیر خوارشان به شیر گاو حساسیت دارد، هیچ نگران نباشند چرا که شیر خشک های ضد حساسیت مخصوص آنها تهیه و تولید شده است. این محصول از پروتئین آب پنیر و سایر مواد ضروری برای رشد نوزاد تهیه شده است.

شیر خشک ضد رفلاکس معده :

نوزادانی که با مصرف شیر خشک های معمولی دچار بازگشت شیر از معده می شوند باید از شیر خشک های ضد رفلاکس معده مصرف نمایند. این شیر خشک ها به وسیله اسید های چرب ضروری غلظت غذا را در معده افزایش می دهند و از برگشت غذا به مری جلوگیری می کنند.

شیر خشک و غذای کودک

شیر خشک و غذای کودک

شیر خشک نوزادان نارس :

نوزادانی که به دلیل تولد زود هنگام یا سایر مشکلات، نارس متولد می شوند نیاز به مراقبت و تغذیه ویژه ای دارند. شیر خشک این نوزادان باید بیشتر از سایر نوزادان حاوی مواد مغذی باشد تا علاوه بر تسریع در رشد و تکامل کودک باعث افزایش انرژی و مقاومت او در برابر بیماری ها شود.

سن مناسب برای مصرف شیر خشک و غذای کودک :

نوزادان از بدو تولد قادر به تغذیه از شیر خشک هستند. سن ۶ ماهگی به بعد بهترین زمان برای مصرف غذای کمکی می باشد. با توجه به شرایط بلع و دستگاه گوارش فرزندتان همچنین به توصیه پزشک معالج، می توانید از برخی از غذاهای جامد از سن ۱ سالگی به بعد استفاده نمایید.

مراقبت های دوران شیردهی
معرفی انواع تجهیزات قند و خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ