داروهای گیاهی

معرفی داروهای گیاهی مؤثر در درمان کرونا

داروهای گیاهی مؤثر در درمان بیماری کرونا

داروهای گیاهی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند و توسط بسیاری از اطبا برای بیماران تجویز می‌شوند. با شروع پاندمی کووید ۱۹ یا همان بیماری کرونا در سراسر جهان و اعلام رسمی آن، تلاش‌ها برای کشف دارویی به منظور درمان این پدیده و همچنین جلوگیری از ابتلا به این بیماری آغاز شد. از همان ابتدا تلاش پزشکان در طب سنتی و در طب نوین به طور همزمان شکل گرفت تا هر چه سریع‌تر به دارویی برای درمان این بیماری مسری و کشنده دست پیدا کنند. پس از ماه‌ها تلاش بالاخره ۴ داروی گیاهی توسط طب سنتی معرفی شد که مجوز تولید دریافت کردند. در ادامه به معرفی این داروهای گیاهی و بررسی تأثیر آن‌ها بر کرونا می‌پردازیم.

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی

داروی گیاهی – اسپری دهانی PHR ۱۶۰

اولین دارو از داروهای گیاهی که برای درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا مجوز ساخت گرفت داروی PHR ۱۶۰ بود که به صورت اسپری دهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو از عصاره‌ی ۶ گیاه ساخته شده است و توانسته از سازمان غذا و دارو مجوز رسمی برای تولید دریافت کند. طی آزمایشاتی که روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، این داروی گیاهی توانست میزان عوارض ریوی را در این بیماران کاهش دهد. این عوارض شامل مواردی مثل تنگی نفس، سرفه و عدم اکسیژن رسانی از طریق شریان‌ها بود که به طرز شگفت انگیزی با مصرف این اسپری دهانی کاهش یافت.

داروی گیاهی – شربت موکوزیفت

دومین دارو از داروهای گیاهی برای درمان کرونا که توسط سازمان غذا و دارو مجوز تولید گرفت، شربت گیاهی موکوزیفت بود. این شربت از عصاره‌ی آب میوه‌ی دو گیاه ساخته شده است و به صورت شربت خوراکی مصرف می‌شود. طی آزمایشات بالینی که به روی بیماران کووید ۱۹ و مبتلا به کرونا انجام شد، این شربت گیاهی توانست علائم این بیماران را کنترل و در مواردی کاهش دهد. این علائم شامل مواردی چون احساس خستگی و بی اشتهایی بود که به صورت قابل ملاحظه‌ای در این بیماران کاهش یافت.

داروی گیاهی – شربت استاپ سیویر

سومین دارو از داروهای گیاهی که در طب سنتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد تحقیق قرار گرفت و توانست مجوز سازمان غذا و دارو را برای تولید کسب کند، شربت گیاهی استاپ سیویر بود. این شربت گیاهی هم از ترکیب عصاره‌ی هفت گیاه مؤثر ساخته شده است و طی آزمایشاتی که به روی بیماران مبتلا به کرونا انجام شد، این دارو توانست طول دوران بستری را کاهش دهد و هیپوکسی مورد استفاده را بهبود دهد.

داروی گیاهی – شربت آنوال اس

آخرین دارو از داروهای گیاهی که توسط پزشکان مورد بررسی قرار گرفت تا تأثیر آن روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ یا همان کرونا بررسی شود، شربت گیاهی آنوال اس بود. این شربت از یک گیاه مؤثر ساخته شده است و توانست علائم بیماری کرونا را در این بیماران تا مقدار زیادی کنترل کند و بهبود دهد. لازم به ذکر است که این داروی گیاهی هم توانسته از سازمان غذا و دارو مجوز ساخت و تولید دریافت کند.

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی

داروهای گیاهی دیگر مؤثر در درمان کرونا

متخصصان طب سنتی اظهار می‌کنند که این طب در حقیقت دلیل واکنش‌های مختلف بدن را به بیماری‌ها و عفونت‌ها و ویروس‌ها بیان می‌کند. این طب در واقع بر اساس مزاج و طبیعت بدن نتیجه گیری می‌کند و درباره‌ی درمان بیماری‌ها پیشنهادی را ارائه می‌دهد.

به طور مثال از نظر طب سنتی بیماری کرونا در فصل‌های مختلف تغییر طبع داده است و بنابراین برای درمان آن جای نگرانی وجود ندارد. گیاهانی که برای درمان علائم کرونا از همان ابتدا تجویز می‌شدند و تأثیرات قابل توجهی هم به روی بیماران داشتند شامل مواردی از قبیل زنجبیل، زفا و سرخارگل بودند. هنوز هم این گیاهان برای بهبود علائم ناشی از کووید ۱۹ استفاده و تجویز می‌شود اما در پیشگیری و درمان نقش چندانی ندارد.

تاکنون مقالات بسیاری با موضوع درمان کرونا با گیاهان دارویی نوشته و در مورد این گیاهان تحقیق شده است اما با توجه به اینکه تنها یک سال از ظهور و همه گیری این بیماری می‌گذرد همچنان تحقیقات ادامه دارد و پزشکان به دنبال یافتن مؤثرترین داروها به روی این بیماری ناشناخته هستند.

با توجه به اینکه امکان ابتلای دوباره برای کسانی که یک بار کرونا را تجربه کردند باز هم وجود دارد، همچنان مؤثرترین روش برای پیشگیری و درمان کرونا تزریق واکسن می‌باشد و تلاش‌ها برای کشف بهترین واکسن در سراسر جهان ادامه دارد.

از طرفی با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و تولید داروهای گیاهی بسیار کمتر می‌باشد و همچنین عوارض احتمالی این داروها بعد از مصرف کمتر از داروهای شیمیایی است بنابراین هنوز هم تلاش‌ها برای ساخت بهترین داروهای گیاهی ادامه دارد.

خواص روغن بنفشه از نظر طب اسلامی
تأثیر دیابت بر اندام‌های بدن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ