یائسگی خانم ها

همه چیز در مورد یائسگی خانم ها

همه چیز در مورد یائسگی خانم ها

یکی از دوران های حساس در زندگی خانم ها، یائسگی می باشد. یائسگی به معنای قطع شدن دائمی پریودی می باشد. خانم هایی که یائسه می شوند، عموما دارای سنی بالای ۴۰ می باشند. اگر خانمی زیر سن ۴۰ یائسه شود، دچار یائسگی زودرس شده است. یائسگی خانم ها باعث می شود که آن ها قدرت باردار شدن را از دست بدهند.

زمانی که تخمدان دچار نارسایی شود، هورمون استروژن کمی از آن ترشح می شود. این امر باعث می شود که یائسگی خانم ها به وجود آید.

"<yoastmark

معرفی مراحل یائسگی خانم ها

یائسگی دارای دو مرحله ی مهم می باشد که افراد می توانند با توجه به آن ها پیش بینی کنند که به دوران یائسگی نزدیک می شوند. دو مرحله ی یائسگی در خانم ها به صورت زیر می باشد.

مرحله ی پیش یائسگی در خانم ها

اولین مرحله، مرحله ی پیش یائسگی در خانم ها نام دارد. در این مرحله خانم ها متوجه می شوند که سیکل قاعدگی آن ها نامنظم شده است و یا در برخی از ماه ها اصلا پریود نشوند. این امر به این دلیل است که تخمدان در هر مرحله، هورمون استروژن کمتری ترشح می کند. روند نامنظمی پریودی و قطع شدن پریودی در برخی از ماه ها، ادامه دارد تا اینکه آخرین پریودی برای فرد به وجود آید. این مرحله ممکن است افراد را با نگرانی روبرو کند و به پزشک زنان مراجعه کنند. پزشک آن ها را کمک می کند تا به خوبی این مرحله را پشت سر بگذارند.

مرحله ی یائسگی کامل

اگر خانم ها به مدت یک سال پریود نشوند، در واقع آن ها به صورت کامل یائسه شده اند. به همین سبب از این به بعد خانم های نباید انتظار پریودی را بکشند زیرا آن ها دیگر پریود نخواهند شد. یائسگی می تواند بعد از مدت زیادی منجر به بیماری قلبی و یا پوکی استخوان شود. مراقبت در این دوره بسیار مهم می باشد.

نشانه های یائسگی خانم ها

این مرحله در زندگی خانم ها با نشانه های مهمی همراه می باشد. مهم ترین نشانه ها و علائم یائسگی به صورت زیر می باشد.

  • یکی از مهم ترین نشانه ها در یائسگی، تعریق شبانه و گرگرفتگی می باشد. عرق کردن صورت و بالا تنه در هنگام خواب، ممکن است چندین مرتبه اتفاق بیفتد که این امر اصلا طبیعی نیست.
  • افسردگی از دیگر علائم یائسگی می باشد. خانم ها ممکن است در این زمان به افسردگی خفیف دچار شوند.
  • مشکلات در خواب نیز از دیگر نشانه های دوران یائسگی می باشد. شما می توانید با خوردن غذاهای سبک و دیگر موارد در شب این مشکل را حل کنید.
  • خانم ها در این دوره ممکن است با خشکی واژن مواجه شوند. درد در هنگام رابطه ی جنسی از علایم خشکی واژن است که در زمان یائسگی به وجود می آید.
  • بی اختیاری ادرار و سوزی در زمان ادرار از دیگر اتفاقاتی است که ممکن است در یائسگی خانم ها به وجود آید.

"<yoastmark

درمان یائسگی

روش های درمانی زیادی برای دوران یائسگی  وجود دارد. درمان های هورمونی و غیر هورمونی از مهم ترین این روش ها می باشد.

برای درمان علائم یائسگی از روش غیر هورمونی می تواند از دارو ها و لیزر واژینال استفاده کرد. با استفاده از دارو هایی که تنها توسط پزشک تجویز می شود می توان نشانه ها و علائم دوران یائسگی را درمان کرد. لیزر واژینال نیز می تواند مشکلات مربوط به واژن را به خوبی حل کند. خشکی واژن با روش لیزر به خوبی درمان می شود و فرد دیگر در زمان رابطه ی جنسی دردی را احساس نمی کند.

برای درمان علائم یائسگی همانطور که بیان کردیم می توان از روش هورمونی نیز استفاده کرد. این دارو ها می تواند به خوبی نشانه های این دوران را درمان کند اما عوارض مخصوص به خود را نیز دارد. به طور مثال افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند نسبت به افراد دیگر به میزان بیشتری در معرض خطر سکته مغزی و قلبی هستند.

برای رفع و کنترل نشانه های یائسگی  بهتر است به پزشک زنان مراجعه کرد. زیرا آن ها با معاینه ی شما بهترین تصمیم را برای افراد می گیرند که کمترین عارضه را داشته باشد.

همه چیز در مورد پریود خانم ها
آشنایی با دارو های گیاهی موثر در درمان کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
جهت
بستن

سبد خرید

دسته بندی ها

Call Now Button
× ارسال پیام به واتساپ